Kierowca C+E z HDS

COGNOR S.A. Oddział Złomrex we Wrocławiu

Umowę o pracę Pakiet ubezpieczeń grupowych Pakiet medyczny Możliwość finansowania przez firmę niezbędnych szkoleń Świadczenia w ramach ZFŚS

Lokalizacja: mazowieckie, Radom

Obszar zawodowy: Motoryzacja

Praca Radom   Praca mazowieckie   Praca Kierowca C+E mazowieckie

Więcej na ten temat

Praca w Motoryzacji

Pracownicy branży motoryzacyjnej mają coraz więcej powodów do narzekań. Polska gospodarka nie przyciąga zagranicznych inwestorów, którzy swoje fabryki wolą budować chociażby w sąsiedniej Słowacji.

Rośnie produkcja, rosną też płace w branży motoryzacyjnej. Siła robocza w regionie Europy Środkowo-Wschodniej staje się droższa. Według danych MonsterPolska.pl przeciętne miesięczne wynagrodzenie brutto w przemyśle motoryzacyjnym wynosi: w Słowenii – 1 545 euro (6489 zł, wzrost o 1 proc.), w Czechach – 1 293 euro (5 430 zł, wzrost o 4 proc.), na Słowacji – 1 218 euro (ok. 5115 zł, wzrost o 5 proc.), na Węgrzech – 1 209 euro (ok. 5 077 zł, wzrost o 10 proc.), w Chorwacji – 1013 euro (4 254 zł, wzrost o 6 proc.) i Serbii – 656 euro (2 755 zł, wzrost o 1 proc.).

Branża automotive doskonale sobie radzi – wciąż poszukuje kadry pracowniczej, której z roku na rok podnosi płace. Bo choć wykwalifikowany personel w Europie Zachodniej zarabia więcej od pracowników z regionu CEE, to i tu wynagrodzenia idą w górę.

Rozwój rynku motoryzacyjnego w Polsce i Europie w najbliższych latach upływał będzie pod znakiem unijnej propozycji “Fit for 55”. Celem tej propozycji jest zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych o 55% do 2030 roku. Dzięki czemu UE zakłada osiągnięcie ostatecznie neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 roku. Aby osiągnąć ten poziom, konieczne byłoby wyeliminowanie tradycyjnych napędów i zastąpienie ich zeroemisyjnymi już do 2030 roku. Oznacza to również, że pojazdy niespełniające tych wymogów musiałyby zniknąć z rynku europejskiego po 2035 roku.

Dodatkowo, wskazuje się potrzebę większej cyfryzacji polskiego rynku motoryzacyjnego. Dotychczas kanały kontaktu z klientem i sprzedaży opierały się na punktach stacjonarnych. Pandemia wymusiła zmianę tego modelu i pokazała potencjał wirtualnej sprzedaży samochodów, zarówno dystrybutorom, jak i klientom. Ci drudzy zachęceni są do zakupu pojazdu online między innymi dzięki gwarancji satysfakcji, konkurencyjnym cenom, zaufaniu do marki oraz możliwości ulepszeń po zakupie.

Według danych pochodzących z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców w 2021 roku dokonano ponad 1,7 mln rejestracji nowych pojazdów, z czego aż 1,3 mln to samochody osobowe. W tym samym roku wydano ponad 372 tys. dokumentów prawa jazdy. Na rynku polskim dominują samochody stare.

Pod koniec 2020 roku aż 40% samochodów osobowych zarejestrowanych w Polsce miało ponad 20 lat, natomiast 38,3% miało od 11 do 20 lat. Dominującym typem pojazdów jest benzyna. W 2020 roku pojazdy z silnikami benzynowymi stanowiły 45% polskiego rynku samochodów. Na drugim miejscu z 40% były diesel, na trzecim miejscu uplasowało się LPG z 14%. Natomiast pojazdy z napędem hybrydowym to jedynie 1%.

Raport za rok 2020 pt. “Branża Motoryzacyjna” przygotowany przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) podaje, że w polskich fabrykach w 2020 roku wyprodukowano 428 tys. samochodów osobowych i lekkich dostawczych. To spadek o 31,2% w porównaniu z rokiem wcześniejszym, będący wynikiem czasowego zastopowania gospodarki w związku z pandemią COVID-19.

Rozwój rynku motoryzacyjnego w Polsce i Europie w najbliższych latach upływał będzie pod znakiem unijnej propozycji “Fit for 55”. Celem tej propozycji jest zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych o 55% do 2030 roku. Dzięki czemu UE zakłada osiągnięcie ostatecznie neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 roku. Aby osiągnąć ten poziom, konieczne byłoby wyeliminowanie tradycyjnych napędów i zastąpienie ich zeroemisyjnymi już do 2030 roku. Oznacza to również, że pojazdy niespełniające tych wymogów musiałyby zniknąć z rynku europejskiego po 2035 roku.

Dodatkowo, wskazuje się potrzebę większej cyfryzacji polskiego rynku motoryzacyjnego. Dotychczas kanały kontaktu z klientem i sprzedaży opierały się na punktach stacjonarnych. Pandemia wymusiła zmianę tego modelu i pokazała potencjał wirtualnej sprzedaży samochodów, zarówno dystrybutorom, jak i klientom. Ci drudzy zachęceni są do zakupu pojazdu online między innymi dzięki gwarancji satysfakcji, konkurencyjnym cenom, zaufaniu do marki oraz możliwości ulepszeń po zakupie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *