Portal dla mechaników samochodowych i sprzedawców części
Profi

Konfiguratory olejowe Hurtownie Katalogi części Programy warsztatowe
Nasz Katalog

WERSJE DRUKOWANE:
DOSTĘPNE W HURTOWNIACH.
ONLINE: KLIKNIJ PONIŻEJ.
Reklama
Stukanie tylnej belki w Mondeo
11.08.2014
Większość egzemplarzy Mondeo z lat 2000-2007 wymaga...
Wesołe zegary Laguny II
10.07.2014
Żyją swoim życiem
Po śladach do uszczelki
14.05.2014
Czarno na białym, a raczej zielono na szarym,
czyli...
Klasa A ze strzałą?
28.03.2014
Co się stało tej A klasie?
Reklama
LPG w Rapidzie
03.08.2013
Czeski film z montażu
BRC LPdi
18.06.2013
BRC dołącza do producentów systemów bezpośredniego...
LPdi do Kia i BMW
13.06.2013
Nowe propozycje Vialle
Jesteś tutaj: Start » Strefa Kierowcy » Warsztat » Części
Zobacz jak oszukują!
Oceń

Na rynku nie brakuje podróbek części zamiennych. Oto czym różnią się podróbki kół pasowych z tłumikiem drgań od elementów oryginalnych.
 
Dwumasowe koła pasowe (z tłumikiem drgań) to niewątpliwie drażliwy temat. Są drogie i znacznie mniej trwałe niż starsze, praktycznie niezniszczalne koła monolityczne. Nic dziwnego, że kierowcy i mechanicy poszukują tanich rozwiązań alternatywnych.


Pół biedy jeśli sprzedawca nie ukrywa cech konstrukcyjnych taniego produktu, a mechanik i kierowca zdają sobie sprawę z tego co kupują. Gorzej, jeśli sprzedawca wprowadza nabywców w błąd oferując podróbki.
Zobacz jak można je rozpoznać. Czy wiesz co może powodować ich stosowanie?

Tak wygląda oryginalne, koło pasowe z tłumikiem drgań firmy Corteco:


Na żółto zaznaczyliśmy warstwy gumy, która łączy elementy stalowe.

A tu podróbka:


Monolityczne koło stalowe, na którym w specjalnie wykonanym rowku producent nakleił gumowy pasek imitujący tłumiącą drgania warstwę gumową. Nic dziwnego, że tak wykonane koło jest znacznie tańsze od oryginału i – w porównaniu z nim – praktycznie niezniszczalne.

W tym miejscu ktoś może zapytać po co to wszystko? Może lepiej zamiast zużywających się kół pasowych z tłumikiem drgań zamontować zwykłe, tanie, monolityczne?

Oczywiście – można tak zrobić i samochód będzie jeździć. Tyle tylko, że w układzie osprzętu silnika pojawią się drgania. W starszych konstrukcjach były one niewielkie. W nowoczesnych dieslach spełniających normy czystości spalin Euro 4 i Euro 5 są już bardzo wyraźne. Skalę zjawiska doskonale widać na załączonym filmie demonstracyjnym

Kliknij na link.

Niestety, pogorszenie się komfortu jazdy to nie jedyny efekt takiego rozwiązania. Brak tłumienia drgań skraca żywotność całego osprzętu (paska, alternatora, kompresora klimatyzacji, pompy wspomagania ukł. kierowniczego i napinaczy).

Tekst: Jacek Ambrozik. Zdjęcia: Corteco, Autor.

Komentarze


autobeztajemnic.pl
Kultowe narzędzia cz.3
14.08.2014
USAG - włoska tradycja pod skrzydłami Stanley-a
Kultowe narzędzia cz. 2
13.06.2014
Sap-on: w USA to firma znana mechanikom prawie tak dobrze...
Kultowe narzędzia cz. 1
23.05.2014
Knipex - firma, która odkryła szczypce
Gorące nowości Nissens
14.08.2014
Oferta Nissens do najnowszych modeli - zdziwisz się jakich!
Rozrząd z niespodzianką!
04.07.2014
Czasem może wydawać ci się, że silnik ma łańcuch, ale pod...
Wymiana turbosprężarki 1.6 HDi
20.06.2014
Rewelacyjny film instruktażowy firmy Garrett. Czy w...
Eneos trafił do Polski
21.03.2014
W Japonii Eneos to olejowa marka numer 1.
W Polsce -...
Olej w przezroczystym aucie!
19.03.2014
W nowej kampanii reklamowej Shell...
Zainwestuj w stację do wymiany płynu!
04.02.2014
TRW ogłosiło promocje na stacje do wymiany płynu...
Wymieniasz akumulator w aucie ze start stop? Uważaj!
29.10.2013
Czy wiesz, że w wybranych samochodach z...
Czy chip niszczy DKZ?
17.06.2014
LuK ostrzega: amatorski chiptuning obniża żywotność...
Dupa ćwiara i nie tylko
22.05.2014
Jak się ma polskie słowo kluczowe
"Dupa ćwiara" do...
X