Portal dla mechaników samochodowych i sprzedawców części
Profi

Konfiguratory olejowe Hurtownie Katalogi części Programy warsztatowe
Nasz Katalog

WERSJE DRUKOWANE:
DOSTĘPNE W HURTOWNIACH.
ONLINE: KLIKNIJ PONIŻEJ.
Reklama
Stukanie tylnej belki w Mondeo
11.08.2014
Większość egzemplarzy Mondeo z lat 2000-2007 wymaga...
Wesołe zegary Laguny II
10.07.2014
Żyją swoim życiem
Po śladach do uszczelki
14.05.2014
Czarno na białym, a raczej zielono na szarym,
czyli...
Klasa A ze strzałą?
28.03.2014
Co się stało tej A klasie?
Reklama
LPG w Rapidzie
03.08.2013
Czeski film z montażu
BRC LPdi
18.06.2013
BRC dołącza do producentów systemów bezpośredniego...
LPdi do Kia i BMW
13.06.2013
Nowe propozycje Vialle
Jesteś tutaj: Start » Strefa Kierowcy » Warsztat » Części
Jak oni to robią?
Oceń

W przypadku żarówek halogenowych górną, dopuszczoną przez przepisy granicą jest 60W. Jak zatem osiągnięto zwiększenie strumienia świetlnego w żarówkach +60, czy nawet +100%?



Problem zapewnienia odpowiedniego oświetlenia jezdni w nocy i w trudnych warunkach atmosferycznych byłby łatwy do rozwiązania, gdyby nie istniało ryzyko oślepienia pojazdu nadjeżdżającego z przeciwka. Wiele osób zapewne widziało w telewizji relację z nocnego rajdu samochodowego. Samochody biorące udział w takiej imprezie mają zamontowane na masce potężne zestawy reflektorów z żarówkami o mocy rzędu 100 – 120W. Ze względu na wspomniane wcześniej ryzyko oślepiania innych użytkowników, stosowanie takich żarówek w normalnym ruchu jest niedozwolone, mimo że można je kupić
w większości sklepów motoryzacyjnych.

Aby pogodzić dwa sprzeczne ze sobą cele, czyli jak najlepsze oświetlenie drogi przy równoczesnym braku oślepiania innych uczestników ruchu, producenci oświetlenia wciąż prowadzą intensywne prace rozwojowe. Dotyczą one takich parametrów, jak odpowiednie ukształtowanie strumienia świetlnego, jego moc czy temperatura barwowa. Widocznym efektem tych badań było wprowadzenie oświetlenia przy pomocy lamp wyładowczych, popularnie nazywanych ksenonowymi.  Jednak w dalszym ciągu znaczna część samochodów posiada klasyczne reflektory halogenowe. Czy ich użytkownicy maja szansę na poprawę widoczności
w nocy i w trudnych warunkach atmosferycznych?

Odpowiedzią na to pytanie jest bogata oferta rynkowa żarówek dających więcej światła. Na ich opakowaniach można znaleźć napisy o treści +60%, a nawet +100% więcej światła. Zwiększanie strumienia świetlnego poprzez zastosowanie żarówek o większej mocy jest niedozwolone. W przypadku żarówek halogenowych górną, dopuszczoną przez przepisy granicą jest 60W. Jak zatem osiągnięto zwiększenie strumienia świetlnego?



W żarówkach Philips zastosowano pewne, dopuszczone przez przepisy zmiany konstrukcyjne. Pierwszą, najbardziej istotną, jest ciaśniejsze zwinięcie skrętki wolframowej żarnika. Kolejne to zmiana składu gazu wewnątrz bańki i zastosowanie selektywnych filtrów w materiale samej bańki. W efekcie daje to lepsze własności świetlne przy jednoczesnej zgodności z przepisami. Przykładem takich produktów są znajdujące się w ofercie Philips żarówki z linii Vision, VisionPlus i XtremeVision.



Linia produktowa Vision to żarówki dające 30% więcej światła. Zapewniają one połączenie doskonałego strumienia świetlnego z atrakcyjną ceną i trwałością. Druga linia to żarówki VisionPlus. Te produkty dają już 60% więcej światła.



Trzecia linia to produkty XtremeVision dające aż 100% więcej światła. Są to obecnie najjaśniejsze homologowane żarówki dostępne na rynku, świetne dla osób poszukujących ekstremalnie dobrego oświetlenia drogi.

Wszystkie produkty Philips posiadają wymagane na rynku homologacje i ich stosowanie jest zgodne z przepisami. To istotne, gdyż wielu producentów żarówek dających więcej światła osiąga ten efekt poprzez zwiększenie mocy – nawet jeśli na opakowaniu deklarują 55/60W. Poza niezgodnością z przepisami rozwiązanie to niesie ze sobą dodatkowe niebezpieczeństwa, takie jak nadmierne nagrzewanie reflektorów i przegrzewanie się instalacji elektrycznej. Przegrzane złącza elektryczne stawiają duży opór i w rezultacie, zamiast polepszenia oświetlenia, otrzymamy jego pogorszenie.

Poza całkowitą wartością strumienia świetlnego ważny jest również jego rozkład. Tylko markowe produkty dają ładny, szeroki rozsył światła zapewniający doskonałą widoczność drogi i obiektów znajdujących się w jej bezpośrednim sąsiedztwie. Osiągnięto to między innymi poprzez precyzyjne wykonanie żarnika i właściwe osadzenie go w bańce.

Uwaga! Żarówki dające więcej światła nie mogą być stosowane w samochodach, które mają zbyt duże napięcie na kostkach zasilających. W takim przypadku dochodzi do ich szybkiego zużycia.

Komentarze
2013-11-24 17:16 przez: miwa
Sami mądrale.. W opisie brakuje najważniejszej informacji, że nie chodzi o całkowite zwiększenie ilości światła jakie produkuje żarówka.Takie żarówki zwiększają zasięg reflektorów dając więcej światła na końcu strumienia świetlnego. W stosunku do standardowej żarówki !!!


autobeztajemnic.pl
Kultowe narzędzia cz.3
14.08.2014
USAG - włoska tradycja pod skrzydłami Stanley-a
Kultowe narzędzia cz. 2
13.06.2014
Sap-on: w USA to firma znana mechanikom prawie tak dobrze...
Kultowe narzędzia cz. 1
23.05.2014
Knipex - firma, która odkryła szczypce
Gorące nowości Nissens
14.08.2014
Oferta Nissens do najnowszych modeli - zdziwisz się jakich!
Rozrząd z niespodzianką!
04.07.2014
Czasem może wydawać ci się, że silnik ma łańcuch, ale pod...
Wymiana turbosprężarki 1.6 HDi
20.06.2014
Rewelacyjny film instruktażowy firmy Garrett. Czy w...
Eneos trafił do Polski
21.03.2014
W Japonii Eneos to olejowa marka numer 1.
W Polsce -...
Olej w przezroczystym aucie!
19.03.2014
W nowej kampanii reklamowej Shell...
Zainwestuj w stację do wymiany płynu!
04.02.2014
TRW ogłosiło promocje na stacje do wymiany płynu...
Wymieniasz akumulator w aucie ze start stop? Uważaj!
29.10.2013
Czy wiesz, że w wybranych samochodach z...
Czy chip niszczy DKZ?
17.06.2014
LuK ostrzega: amatorski chiptuning obniża żywotność...
Dupa ćwiara i nie tylko
22.05.2014
Jak się ma polskie słowo kluczowe
"Dupa ćwiara" do...
X