Portal dla mechaników samochodowych i sprzedawców części
Profi

Konfiguratory olejowe Hurtownie Katalogi części Programy warsztatowe
Nasz Katalog

WERSJE DRUKOWANE:
DOSTĘPNE W HURTOWNIACH.
ONLINE: KLIKNIJ PONIŻEJ.
Reklama
Stukanie tylnej belki w Mondeo
11.08.2014
Większość egzemplarzy Mondeo z lat 2000-2007 wymaga...
Wesołe zegary Laguny II
10.07.2014
Żyją swoim życiem
Po śladach do uszczelki
14.05.2014
Czarno na białym, a raczej zielono na szarym,
czyli...
Klasa A ze strzałą?
28.03.2014
Co się stało tej A klasie?
Reklama
LPG w Rapidzie
03.08.2013
Czeski film z montażu
BRC LPdi
18.06.2013
BRC dołącza do producentów systemów bezpośredniego...
LPdi do Kia i BMW
13.06.2013
Nowe propozycje Vialle
Jesteś tutaj: Start » Strefa Kierowcy » Warsztat » Części
Pompa oleju o zmiennej pojemności
Oceń

W nowym silniku 1.6 dCi 130 KM zadebiutowała pierwsza pompa oleju Renault o zmiennej pojemności. Oto jak działa to rozwiązanie.


Technologia pozwala na dostosowanie pojemności pompy oleju w zależności od potrzeb silnika, które zmieniają się stosownie do warunków jego pracy (szczególnie prędkości obrotowej). Prowadzi to do ograniczenia energii zużywanej do napędzania pompy.

W tradycyjnej pompie oleju pojemność jest stała, a ciśnienie oleju jest ograniczane zaworem redukcyjnym. Powoduje to niepotrzebne zużycie energii na bezużyteczne dla działania silnika przepompowywanie oleju przez zawór redukcyjny.

Pompa o zmiennej pojemności ogranicza ciśnienie oleju poprzez zmniejszenie swej pojemności, co pozwala na wyeliminowanie zaworu redukcyjnego i uniknięcie niepotrzebnego zużycia energii.

Budowa pompy oleju o zmiennej pojemności:



1. Obudowa pompy
2. Pierścień sterujący
3. Wirnik z łopatkami
4. Sprężyna powrotna
5, 6. Wlot/Wylot oleju

Na niskich obrotach silnika pierścień sterujący (2) jest maksymalnie odsunięty od osi obrotu wirnika: pojemność pompy jest maksymalna.




Po uzyskaniu ciśnienia regulującego pod wpływem różnicy ciśnienia między punktami
a i b, pierścień sterujący ustawia się centralnie zmniejszając pojemność pompy.

No coż -  mamy nadzieję, że rozwiązanie to nie wpłynie negatywnie na jakość smarowania układu krobowodowego, z którym silnik 1.5 dCi miał pewne problemy. Należy podkreślić, że jednostka 1.6 dCi rokuje dobrze, ponieważ pod względem konstrukcyjnym jest rozwiązaniem zupełnie nowym, zbliżonym do udanego silnika 2.0 dCi (należy do tej samej rodziny) i nie zastępuje silnika 1.5 dCi, ale silnik 1.9 dCi.

Grafiki: Renault, opracowanie - autobeztajemnic.pl








Komentarze
2014-02-15 21:57 przez: lpgfan
chyba wydajności
2014-07-06 22:54 przez: mecanic
Następny gadżet który pewnie a to będzie się zacinał lub nie generował takiego ciśnienia jak trzeba co będzie powodowało przedwczesne uszkodzenia turbosprężarki, panewek silnika , i kto wie czego jeszcze . Wszystko oczywiście zżuci się na zbyt rzadkie wymiany oleju ( niedługo serwisy każą wymieniać co 100 tysięcy a mechanicy zalecać co 5 tysięcy :) A wszystko to dla pseudo " oszczędności paliwa " o 0,05 % ??? . I gdzie tu logika . W czym jest zła stara poczciwa pompa zębata oleju .
2015-10-28 01:40 przez: Piotr
Prawda, dzięki takim niusom techniki mam pracę. Naprawiam turbinki i renault zawsze jest w czołówce sprzedaży.


autobeztajemnic.pl
Kultowe narzędzia cz.3
14.08.2014
USAG - włoska tradycja pod skrzydłami Stanley-a
Kultowe narzędzia cz. 2
13.06.2014
Sap-on: w USA to firma znana mechanikom prawie tak dobrze...
Kultowe narzędzia cz. 1
23.05.2014
Knipex - firma, która odkryła szczypce
Gorące nowości Nissens
14.08.2014
Oferta Nissens do najnowszych modeli - zdziwisz się jakich!
Rozrząd z niespodzianką!
04.07.2014
Czasem może wydawać ci się, że silnik ma łańcuch, ale pod...
Wymiana turbosprężarki 1.6 HDi
20.06.2014
Rewelacyjny film instruktażowy firmy Garrett. Czy w...
Eneos trafił do Polski
21.03.2014
W Japonii Eneos to olejowa marka numer 1.
W Polsce -...
Olej w przezroczystym aucie!
19.03.2014
W nowej kampanii reklamowej Shell...
Zainwestuj w stację do wymiany płynu!
04.02.2014
TRW ogłosiło promocje na stacje do wymiany płynu...
Wymieniasz akumulator w aucie ze start stop? Uważaj!
29.10.2013
Czy wiesz, że w wybranych samochodach z...
Czy chip niszczy DKZ?
17.06.2014
LuK ostrzega: amatorski chiptuning obniża żywotność...
Dupa ćwiara i nie tylko
22.05.2014
Jak się ma polskie słowo kluczowe
"Dupa ćwiara" do...
X