Portal dla mechaników samochodowych i sprzedawców części
Profi

Konfiguratory olejowe Hurtownie Katalogi części Programy warsztatowe
Nasz Katalog

WERSJE DRUKOWANE:
DOSTĘPNE W HURTOWNIACH.
ONLINE: KLIKNIJ PONIŻEJ.
Reklama
Stukanie tylnej belki w Mondeo
11.08.2014
Większość egzemplarzy Mondeo z lat 2000-2007 wymaga...
Wesołe zegary Laguny II
10.07.2014
Żyją swoim życiem
Po śladach do uszczelki
14.05.2014
Czarno na białym, a raczej zielono na szarym,
czyli...
Klasa A ze strzałą?
28.03.2014
Co się stało tej A klasie?
Reklama
LPG w Rapidzie
03.08.2013
Czeski film z montażu
BRC LPdi
18.06.2013
BRC dołącza do producentów systemów bezpośredniego...
LPdi do Kia i BMW
13.06.2013
Nowe propozycje Vialle
Jesteś tutaj: Start » Strefa Kierowcy » Warsztat » Części
Pływające tarcze w klasie C!
Oceń

Choć na oficjalną, handlową premierę nowego Mercedesa klasy C trzeba jeszcze poczekać kilka czy kilkanaście dni, pojedyncze egzemplarze tego modelu jeżdżą już po polskich drogach. Jeden z nich mieliśmy okazję oglądać bliżej. Naszą uwagę zwróciły oryginalne tarcze hamulcowe.


Oryginalne tarcze hamulcowe - znalazły się na kołach tylnej i przedniej osi nowej klasy C.

Samochód nie był w jakiejś specjalnej, sportowej wersji (zdjęcie samochodu, które wykorzystaliśmy jest zdjęciem prasowym, nasze są tylko fotki samych tarcz). Trudno zatem przewidzieć, czy wszystkie wersje będą miały to rozwiązanie, czy tylko wybrane (może jest to płatną opcją). Fakt jest jednak taki, że rozwiązanie to zastrzeżone dotąd do drogich samochodów sportowych pojawia się w modelu może nie tanim, ale popularnym.


Zdjęcie tylnej tarczy hamulcowej.


Na zbliżeniu widać wyraźnie, że tarcza składa się z dwóch części- zewnętrznej żeliwnej i wewnętrznej (tzw. dzwona) ze stali. Dzięki temu tarcza jest lżejsza od tradycyjnej ponad 10%.


Zdjęcie przedniej, nawiercanej tarczy hamulcowej.

Główną ideą, która przyświecała konstruktorom była zapewne chęć zredukowania masy tarcz hamulcowych. Ze względu na różnice w rozszerzalności cieplnej materiałów z których jest wykonany dzwon oraz sama tarcza sprawia, że takie połączenie obu części jest najlepsze. Przy okazji poprawiają komfort i bezpieczeństwo hamowania. W pewnym zakresie może zredukować zjawisko "bicia tarcz", choć oczywiście nie całkowicie. Zapewnie niebawem do tego tematu wrócimy rozwijając go o wypowiedzi ekspertów.

Opracowanie: Mechanik, foto: Mercedes, Autobeztajemnic.pl

 
Komentarze
2014-03-04 18:41 przez: Piter
po kilku latach eksploatacji okaże się czy to rozwiązanie się sprawdzi


autobeztajemnic.pl
Kultowe narzędzia cz.3
14.08.2014
USAG - włoska tradycja pod skrzydłami Stanley-a
Kultowe narzędzia cz. 2
13.06.2014
Sap-on: w USA to firma znana mechanikom prawie tak dobrze...
Kultowe narzędzia cz. 1
23.05.2014
Knipex - firma, która odkryła szczypce
Gorące nowości Nissens
14.08.2014
Oferta Nissens do najnowszych modeli - zdziwisz się jakich!
Rozrząd z niespodzianką!
04.07.2014
Czasem może wydawać ci się, że silnik ma łańcuch, ale pod...
Wymiana turbosprężarki 1.6 HDi
20.06.2014
Rewelacyjny film instruktażowy firmy Garrett. Czy w...
Eneos trafił do Polski
21.03.2014
W Japonii Eneos to olejowa marka numer 1.
W Polsce -...
Olej w przezroczystym aucie!
19.03.2014
W nowej kampanii reklamowej Shell...
Zainwestuj w stację do wymiany płynu!
04.02.2014
TRW ogłosiło promocje na stacje do wymiany płynu...
Wymieniasz akumulator w aucie ze start stop? Uważaj!
29.10.2013
Czy wiesz, że w wybranych samochodach z...
Czy chip niszczy DKZ?
17.06.2014
LuK ostrzega: amatorski chiptuning obniża żywotność...
Dupa ćwiara i nie tylko
22.05.2014
Jak się ma polskie słowo kluczowe
"Dupa ćwiara" do...
X