Portal dla mechaników samochodowych i sprzedawców części
Profi

Konfiguratory olejowe Hurtownie Katalogi części Programy warsztatowe
Nasz Katalog

WERSJE DRUKOWANE:
DOSTĘPNE W HURTOWNIACH.
ONLINE: KLIKNIJ PONIŻEJ.
Reklama
Stukanie tylnej belki w Mondeo
11.08.2014
Większość egzemplarzy Mondeo z lat 2000-2007 wymaga...
Wesołe zegary Laguny II
10.07.2014
Żyją swoim życiem
Po śladach do uszczelki
14.05.2014
Czarno na białym, a raczej zielono na szarym,
czyli...
Klasa A ze strzałą?
28.03.2014
Co się stało tej A klasie?
Reklama
LPG w Rapidzie
03.08.2013
Czeski film z montażu
BRC LPdi
18.06.2013
BRC dołącza do producentów systemów bezpośredniego...
LPdi do Kia i BMW
13.06.2013
Nowe propozycje Vialle
Jesteś tutaj: Start » Strefa Kierowcy » Warsztat » Części
Wymiana turbosprężarki 1.6 HDi
Oceń

Firma Garrett przygotowała film instruktażowy o wymianie turbosprężarki w silniku 1.6 HDi (Peugeot, Citroen).  Ma zastosowanie także do jednostek 1.6 TDCi (Ford) oraz 1.6 D (Volvo).

Uwagę zwracają trzy rzeczy - doskonała jakość filmu, kompleksowe podejście do naprawy i niezwykle ważny element, który decyduje o powodzeniu całej operacji, prezentowany w 6-tej minucie i 33-ej sekundzie.



Film nie wymaga polskiego tłumaczenia, ale wypunktowaliśmy streszczenie najważniejszych części:

1. Rozmontować układ wydechowy, tak aby dostęp do turbosprężarki był wygodny.

2. Zdemontować turbosprężarkę, spuścić olej, zdemontować miskę olejową

3. Zdemontować rozrząd i wymienić pompę oleju



4. Wymienić smok olejowy



5. Wymienić śrubę mocującą przewód ciśnieniowy olejowy na wersję bez sitka - sitko w starszych samochodach zatyka się i pogarsza smarowanie.



Zamontować nową turbosprężarkę - połączenia muszą być idealnie oczyszczone. Nie wolno używać żadnych silikonów, past montażowych itp!

6. Przed uruchomieniem silnika napełnić turbosprężarkę olejem.

Dla kogoś, kto do tej pory wymieniał turbosprężarki na zasadzie zdemontuj starą, zamontuj nową jest prawdziwą rewolucją. Oczywiście w takim przypadku koszty naprawy są diametralnie wyższe, ale dodatkowe 600-800 zł nie są z pewnością wyrzucone w błoto, bo mają kapitalny wpływ na trwałość nowej turbosprężarki.

Czy można na czymś zaoszczędzić? Naszym zdaniem można, ale z głową. Zamiast wymiany smoka olejowego można oczyścić stary. Wymianę pompy oleju poprzedzić pomiarem ciśnienia oleju i dopiero
po tym badaniu podjąć decyzję o jej wymianie. Zamiast nowej śruby można zdjąć sitko ze starej.

Opracowanie: Mechanik
Materiały: Garrett




Komentarze
2014-06-20 11:54 przez: radek
Ciekawe kto tak robi. A potem się narzeka, że turbo po regeneracji pada...
2014-06-20 13:15 przez: Jach
Jeli mechanicy pomijają tak wazną czynność jak napełnienie/nasmarowanie trących elementóe w tym wypadku łożyskowanie turbiny to chyba nie można ich nazywać mechanikami ...
2014-11-19 17:37 przez: Krzysiek
Ja pracuje w serwisie ASO i takie rzeczy robimy, ale jak chcesz zapłacić za wymianę u pana Stasia za 100 zł to masz za swoje. Nowa turbina nowy olej. Nowa pompa nowy olej.
2015-03-24 01:57 przez: olmar mechatronik
zle zrobiony film 1.zły moment wymiany filtra oleju 2. brak diagnostyki doładowania przed i po 3. słaba reklama zielonej skrzyneczki
2015-04-18 15:29 przez: olmar mechatronic
jeszcze jedno ,,,przy tym silniku trzeba sprawdzic czy nie ma przedmuchu z pod wtryskiwaczy do pokrywy zaworów to nagminne w tej jednostce
2015-10-16 21:19 przez: Aleksander
jestem jedynie użytkownikiem i to 1.4 HDI i faktycznie Przedmówca zauważył, ze wtryskiwacze potrafią "lać" ale w moim przypadku skończyło się na tzw. "zestawie naprawczym" a dłuższa jazda z wyrobionymi uszczelkami kończy się wypaleniem gniazd. Ale wracając do Turbo - jeszcze nie regenerowałem a już 5x równik objechałem. Ps. oddając turbo do regeneracji ufam, że Specjaliści dopełnią procedury wymiany z należytą starannością - nikomu nie patrzymy na ręce a jedynie wierzymy, że renoma zakładu ma swoje podstawy. Pozdrawiam
2016-01-10 16:10 przez: turbodziura
Mechanik wymienia filtr po spuszczeniu oleju... i następnie zamontowaniu miski hehe. Jak wiadomo dla fachowej części oglądających ten materiał to jak ""propaganda polityków", ciekawe jak sobie poradzili z czyszczeniem kolektora ssącego-prawie nie było widać by coś czyścił mechanik, nie wspomnę już o dolotach w głowicy... Jaj dla mnie trochę lipa...


autobeztajemnic.pl
Kultowe narzędzia cz.3
14.08.2014
USAG - włoska tradycja pod skrzydłami Stanley-a
Kultowe narzędzia cz. 2
13.06.2014
Sap-on: w USA to firma znana mechanikom prawie tak dobrze...
Kultowe narzędzia cz. 1
23.05.2014
Knipex - firma, która odkryła szczypce
Gorące nowości Nissens
14.08.2014
Oferta Nissens do najnowszych modeli - zdziwisz się jakich!
Rozrząd z niespodzianką!
04.07.2014
Czasem może wydawać ci się, że silnik ma łańcuch, ale pod...
Wymiana turbosprężarki 1.6 HDi
20.06.2014
Rewelacyjny film instruktażowy firmy Garrett. Czy w...
Eneos trafił do Polski
21.03.2014
W Japonii Eneos to olejowa marka numer 1.
W Polsce -...
Olej w przezroczystym aucie!
19.03.2014
W nowej kampanii reklamowej Shell...
Zainwestuj w stację do wymiany płynu!
04.02.2014
TRW ogłosiło promocje na stacje do wymiany płynu...
Wymieniasz akumulator w aucie ze start stop? Uważaj!
29.10.2013
Czy wiesz, że w wybranych samochodach z...
Czy chip niszczy DKZ?
17.06.2014
LuK ostrzega: amatorski chiptuning obniża żywotność...
Dupa ćwiara i nie tylko
22.05.2014
Jak się ma polskie słowo kluczowe
"Dupa ćwiara" do...
X