Portal dla mechaników samochodowych i sprzedawców części
Profi

Konfiguratory olejowe Hurtownie Katalogi części Programy warsztatowe
Nasz Katalog

WERSJE DRUKOWANE:
DOSTĘPNE W HURTOWNIACH.
ONLINE: KLIKNIJ PONIŻEJ.
Reklama
Stukanie tylnej belki w Mondeo
11.08.2014
Większość egzemplarzy Mondeo z lat 2000-2007 wymaga...
Wesołe zegary Laguny II
10.07.2014
Żyją swoim życiem
Po śladach do uszczelki
14.05.2014
Czarno na białym, a raczej zielono na szarym,
czyli...
Klasa A ze strzałą?
28.03.2014
Co się stało tej A klasie?
Reklama
LPG w Rapidzie
03.08.2013
Czeski film z montażu
BRC LPdi
18.06.2013
BRC dołącza do producentów systemów bezpośredniego...
LPdi do Kia i BMW
13.06.2013
Nowe propozycje Vialle
Jesteś tutaj: Start » Strefa Kierowcy » Porady » Gates
Gates: nie pomyl napinaczy!
Oceń

Gates radzi:
Nie pomyl napinaczy w silnikach benzynowych 1.6 z grupy Fiata


DOTYCZY:
KIT K015432XS
FIAT/ LANCIA
Albea, Brava, Bravo, Doblo, Marea, Multipla,
Palio, Siena, Stilo, Delta, Lybra,

1.6 benzyna, LPG, BiPower
178B3000, 182A4000, 182A6000, 182B5098, 182B6000, 182B6000LPG,
185A3000, 186A4000, 186A3000LPG

Napinacz synchroniczny stanowiący element wyposażenia oryginalnego (OE) w tych silnikach zmieniano już trzykrotnie. Zestawy rozrządu Gates poddawano również stosownym modyfikacjom. Ponieważ ostatnia zmiana różni się znacznie od poprzednich, warto przeczytać poniższe uwagi.

Najnowsza wersja napinacza stosowana jako wyposażenie oryginalne (OE) zastępuje dwie poprzednie.
Może zdarzyć się, że w samochodzie zamontowana jest starsza wersja napinacza. Montaż najnowszej wersji napinacza przy użyciu starego kołka gwintowanego i nakrętki nie stanowi problemu. Pomimo, że głębokość otworu mocującego (A) napinacza jest większa a długość kołka gwintowanego pozostaje niezmieniona, wystarcza to jednak do prawidłowego zamontowania nakrętki, patrz rys. 5 (B).

Na rys.4 i 5 przedstawiono najnowszą wersję napinacza zamontowanego na wsporniku. Zwykle wspornik ten (C) zamontowany jest na kadłubie silnika i nie ma potrzeby jego demontażu.

Aby unieruchomić napinacz, należy umieścić kołek wspornika (rys.6) w pod łużnym, otwartym otworze płytki oporowej napinacza. W przypadku wymiany paska i napinacza zgodnie z procedurą montażową (OE), po wykonaniu dwóch obrotów wskaźnik (D) powinien znaleźć się w wycięciu „V” płytki oporowej napinacza (E).
Równocześnie dwa znaki koloru czarnego (F) powinny znaleźć się naprzeciw siebie. Tylko w takim przypadku napinacz będzie zamontowany prawidłowo.

Materiały: Gates, http://www.gatesautocat.com/



Komentarze


autobeztajemnic.pl
Kultowe narzędzia cz.3
14.08.2014
USAG - włoska tradycja pod skrzydłami Stanley-a
Kultowe narzędzia cz. 2
13.06.2014
Sap-on: w USA to firma znana mechanikom prawie tak dobrze...
Kultowe narzędzia cz. 1
23.05.2014
Knipex - firma, która odkryła szczypce
Gorące nowości Nissens
14.08.2014
Oferta Nissens do najnowszych modeli - zdziwisz się jakich!
Rozrząd z niespodzianką!
04.07.2014
Czasem może wydawać ci się, że silnik ma łańcuch, ale pod...
Wymiana turbosprężarki 1.6 HDi
20.06.2014
Rewelacyjny film instruktażowy firmy Garrett. Czy w...
Eneos trafił do Polski
21.03.2014
W Japonii Eneos to olejowa marka numer 1.
W Polsce -...
Olej w przezroczystym aucie!
19.03.2014
W nowej kampanii reklamowej Shell...
Zainwestuj w stację do wymiany płynu!
04.02.2014
TRW ogłosiło promocje na stacje do wymiany płynu...
Wymieniasz akumulator w aucie ze start stop? Uważaj!
29.10.2013
Czy wiesz, że w wybranych samochodach z...
Czy chip niszczy DKZ?
17.06.2014
LuK ostrzega: amatorski chiptuning obniża żywotność...
Dupa ćwiara i nie tylko
22.05.2014
Jak się ma polskie słowo kluczowe
"Dupa ćwiara" do...
X