Portal dla mechaników samochodowych i sprzedawców części
Profi

Konfiguratory olejowe Hurtownie Katalogi części Programy warsztatowe
Nasz Katalog

WERSJE DRUKOWANE:
DOSTĘPNE W HURTOWNIACH.
ONLINE: KLIKNIJ PONIŻEJ.
Reklama
Stukanie tylnej belki w Mondeo
11.08.2014
Większość egzemplarzy Mondeo z lat 2000-2007 wymaga...
Wesołe zegary Laguny II
10.07.2014
Żyją swoim życiem
Po śladach do uszczelki
14.05.2014
Czarno na białym, a raczej zielono na szarym,
czyli...
Klasa A ze strzałą?
28.03.2014
Co się stało tej A klasie?
Reklama
LPG w Rapidzie
03.08.2013
Czeski film z montażu
BRC LPdi
18.06.2013
BRC dołącza do producentów systemów bezpośredniego...
LPdi do Kia i BMW
13.06.2013
Nowe propozycje Vialle
Jesteś tutaj: Start » Strefa Kierowcy » LPG
Gaz do Voyagera
Oceń

W przypadku zdecydowanej większości samochodów osobowych bez problemu wybiera się miejsce montażu zbiornika LPG. Do obszernego Voyagera II zbiornik LPG nie pasuje w żaden sposób...

W przypadku zdecydowanej większości samochodów osobowych bez problemu wybiera się miejsce montażu zbiornika LPG. W zależności od upodobania montujemy zbiornik toroidalny w miejscu koła zapasowego lub klasyczną "butlę" zajmującą część bagażnika. Można oczywiście zastanawiać się jak ją ułożyć, ale to już naprawdę drobiazg. Nie wszyscy zdają sobie jednak sprawę, że auta, w których zbiornik LPG naprawdę nie pasuje w żadnym miejscu. Oto konkretny przykład...

Chrysler Voyager II (1995-2000)
Fantastyczny Van rodzinny, który z niewiadomych przyczyn pokarany został kapryśnym i drogim w serwisowaniu, włoskim dieslem VM, wyposażonym w cztery oddzielne głowice a w latach 1996 - 1998 także w zrywający się bez powodu łańcuch rozrządu. Naprawdę szkoda, bo perspektywa wakacyjnego wyjazdu Voyagerem w stylu - 1000 km na jednym baku - jest naprawdę bardzo kusząca. Ale trudno - większość uświadomionych nabywców kupuje zatem trwałe benzynówki i montuje LPG. Pojawia się jednak problem - gdzie zamocować zbiornik?

Vovager jest w zasadzie 7 - miejscowy, stąd przy trzech rzędach siedzeń bagażnik jest naprawdę symboliczny. Odpowiednia 50 - 80 litrowa butla (spalanie od 10 - 17 litrów) zajmie praktycznie cały bagażnik. Jeśli butla będzie zamocowana poprzecznie, po złożeniu tylnego siedzenia mamy naprawdę spore utrudnienie w załadunku bagaży. Niektórzy rezygnują z dodatkowych foteli, i mocują zbiornik poprzecznie za drugim rzędem siedzeń lub wzdłużnie. Plecaki wrzucimy tu bez problemu, ale jeśli czasem potrzebna nam cała przestrzeń bagażowa?

Jeśli podwiesisz, będzie obcierał
To w końcu Van, więc zbiornik najlepiej podwiesić pod samochodem w koszu na koło zapasowe. Niestety tu czeka nas niespodzianka. Voyager jest stosunkowo niski i pod podłogą ma tylko cienką dojazdówkę. Zamiast niej mieści się zbiornik na jakieś 30 litrów LPG. Mało, prawda? A teraz rozwiązanie zagadki. Wybrani instalatorzy wycinają poprzeczkę wzmacniającą podłogę bagażnika i wtedy mieszczą tam znacznie większy zbiornik toroidalny, bez obawy że zahaczymy o niego przejeżdżając po nierównościach. Sprytne, prawda? Tylko czy aby bezpieczne? Ale tego już niestety nie możemy oceniać, ponieważ nie przeprowadzaliśmy żadnych testów.

Półka w bagażniku
Na tym w zasadzie wypadałoby skończyć temat, gdyby nie jeszcze jedna opcja. Jeśli komuś wystarcza Voyager czteromiejscowy, może po demontażu tylnej kanapy na podłodze zabudować dwa - trzy zbiorniki o małej średnicy i przykryć je sztywną konstrukcją blaszaną, tworząc drugą, nieco wyższą podłogę. Dzięki temu mamy naprawdę spory i ustawny bagażnik i spore zbiorniki na LPG. Wybór należy do Was.

W nowszym - do schowków!
W nowszych modelach Voyagera,wyposażonych w system foteli chowanych w podłodze stosuje się unikalny sposób na zamocowanie zbiornika. Wykorzystuje się schowki na środkowy rząd foteli. Są dwa takie schowki i do każdego wkłada się po jednym, mniejszym zbiorniku (ok. 20-25 l).
Komentarze
2016-02-05 21:25 przez: nicki
A inne wany to niby co
2017-06-11 09:18 przez: 3.3 2002 GV
Nic nie obciera. Wystarczy wymienić amortyzatory ze zwykłych olejowych na nivo, używane ok. 300 zł. Zbiornik 680x270 nominalna pojemność 82 litry, czyli wejdzie od 65 do 76 po podgięciu pływaka. Tył samochodu jest zawsze na takim samym poziomie, dbają o to nivomaty. Zasięg na gazie: 400 - 600 km (silnik 3.3 zadowoli się 12,5 l /100 km przy spokojnej jeździe). A podłogi nic nie trzeba ciąć. Proponuję poczytać choćby forum voyagerów na tajemnicevoyagerow.inten.pl


autobeztajemnic.pl
Kultowe narzędzia cz.3
14.08.2014
USAG - włoska tradycja pod skrzydłami Stanley-a
Kultowe narzędzia cz. 2
13.06.2014
Sap-on: w USA to firma znana mechanikom prawie tak dobrze...
Kultowe narzędzia cz. 1
23.05.2014
Knipex - firma, która odkryła szczypce
Gorące nowości Nissens
14.08.2014
Oferta Nissens do najnowszych modeli - zdziwisz się jakich!
Rozrząd z niespodzianką!
04.07.2014
Czasem może wydawać ci się, że silnik ma łańcuch, ale pod...
Wymiana turbosprężarki 1.6 HDi
20.06.2014
Rewelacyjny film instruktażowy firmy Garrett. Czy w...
Eneos trafił do Polski
21.03.2014
W Japonii Eneos to olejowa marka numer 1.
W Polsce -...
Olej w przezroczystym aucie!
19.03.2014
W nowej kampanii reklamowej Shell...
Zainwestuj w stację do wymiany płynu!
04.02.2014
TRW ogłosiło promocje na stacje do wymiany płynu...
Wymieniasz akumulator w aucie ze start stop? Uważaj!
29.10.2013
Czy wiesz, że w wybranych samochodach z...
Czy chip niszczy DKZ?
17.06.2014
LuK ostrzega: amatorski chiptuning obniża żywotność...
Dupa ćwiara i nie tylko
22.05.2014
Jak się ma polskie słowo kluczowe
"Dupa ćwiara" do...
X