Portal dla mechaników samochodowych i sprzedawców części
Profi

Konfiguratory olejowe Hurtownie Katalogi części Programy warsztatowe
Nasz Katalog

WERSJE DRUKOWANE:
DOSTĘPNE W HURTOWNIACH.
ONLINE: KLIKNIJ PONIŻEJ.
Reklama
Stukanie tylnej belki w Mondeo
11.08.2014
Większość egzemplarzy Mondeo z lat 2000-2007 wymaga...
Wesołe zegary Laguny II
10.07.2014
Żyją swoim życiem
Po śladach do uszczelki
14.05.2014
Czarno na białym, a raczej zielono na szarym,
czyli...
Klasa A ze strzałą?
28.03.2014
Co się stało tej A klasie?
Reklama
LPG w Rapidzie
03.08.2013
Czeski film z montażu
BRC LPdi
18.06.2013
BRC dołącza do producentów systemów bezpośredniego...
LPdi do Kia i BMW
13.06.2013
Nowe propozycje Vialle
Jesteś tutaj: Start » Strefa Kierowcy » LPG
Landirenzo Omegas
Oceń
Landirenzo Omegas to zaawansowana instalacja, która daje możliwość dokładnego zestrojenia – zarówno podczas jazdy jak też na hamowni samochodowej. Program sterownika Omegas wyposażony jest w wielowymiarowe mapy co daje możliwość niezwykle precyzyjnego dostrojenia dawek gazu w zależności od wielu parametrów takich jak, obroty ,obciążenie ,temperatura ,itd.

Instalacja Landirenzo Omegas dobrze sprawdza się w stanach przejściowych. Warto zaznaczyć, że oprócz szerokich możliwości programowych ma także dopracowane elementy mechaniczne takie jak reduktor i wtryskiwacze. Całość jest zatem zestawem wysokiej klasy i polecamy ją do nowoczesnych samochodów osobowych oraz aut sportowych.

Budowa instalacji
LPG, w stanie ciekłym , wypływa ze zbiornika poprzez wielozawór (który poprzez zewnętrzne gniazdo wlewu służy także do tankowania LPG ) i skierowane zostaje do komory silnika przez przewód, na którym umieszczony jest elektrozawór LPG, umożliwiający przepływ gazu tylko przy silniku pracującym i przełączniku ustawionym w pozycji “GAZ”. W komorze silnika znajduje się reduktor, w którym następuje redukcja ciśnienia LPG i zmiana jego stanu skupienia z cieczy w gaz.

Wielopunktowy system wtrysku sekwencyjnego LANDIRENZO OMEGAS należy do najnowszej generacji, dostępnych na rynku, systemów zasilania LPG w fazie lotnej. Komputer ECU gazu określając aktualny czas wtrysku gazu opiera się na przejętych, podczas działania na gaz, czasach wtrysku benzyny. Oznacza to, że kontrola nad silnikiem leży w gestii komputera wtrysku paliwa, podczas gdy komputer gazu zajmuje się przetwarzaniem poleceń wygenerowanych dla wtryskiwaczy paliwowych na odpowiednie polecenia dla wtryskiwaczy gazu.

Aby zachować idealną zgodność z systemem paliwowym, komputer ECU gazu uruchamia wtrysk gazu na tym samym cylindrze, z którego został pobrany czas wtrysku benzyny.
Można zatem stwierdzić, że komputer gazu przekształca pewną ilość energii, która powinna być wyzwolona za pośrednictwem benzyny w odpowiednią ilość energii, która rzeczywiście zostanie wygenerowana przez gaz.

LANDIRENZO OMEGAS może korzystać z różnego typu wtryskiwaczy w zależności od późniejszego zastosowania oraz cech silnika, w którym system ten jest instalowany.

LANDIRENZO OMEGAS w minimalnym stopniu narusza oryginalny system zasilania na benzynę i jest w stanie zintegrować się w sposób wydajny z głównymi (kontrola stężenia mieszanki, cut off, EGR, odcięcie paliwa przy zadanych obrotach , itd) i dodatkowymi (kontrola sprzęgła klimatyzatora, nadciśnienie wspomagania kierownicy, obciążenia elektryczne, itd) funkcjami tegoż systemu.

Przejście z czasu wtrysku benzyny na czas wtrysku gazu jest realizowane w oparciu o szereg parametrów, które to, oprócz czasów wtrysku benzyny, są pozyskiwane przez komputer ECU gazu: ciśnienie gazu na listwie, temperatura gazu, temperatura wody w silniku, obroty silnika.

REDUKTOR
Reduktor/parownik włączony jest w obieg układu chłodzenia silnika. Zaopatruje system w gaz o odpowiednim ciśnieniu (w wyniku podgrzania ciekły gaz przechodzi w stan lotny), które stale kontroluje. Prosta konstrukcja zapewnia długą i bezawaryjną obsługę. Model reduktora dobierany jest do danego modelu silnika.

KOMPUTER
Strategia kontroli elektronicznej jest zarejestrowana na mapie sterowania wtryskiwaczami gazu, która zawiera także wartości liczby obrotów silnika i czasy wtrysku benzyny. Czujnik ciśnienia i temperatury gazu są częścią składową systemu i wysyłają sygnały skierowane do komputera, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania pojazdu. Czujnik temperatury wody- zainstalowany przed reduktorem (opcja) – dostarcza sygnał wykorzystywany do określenia momentu przejścia z benzyny na gaz po uruchomieniu pojazdu i korekcji całości mapy otwarć wtryskiwaczy gazowych.. Przejście w tryb pracy na gazie uzależnione jest również od czasu jaki minął od uruchomienia pojazdu i od ilości obrotów silnika. System posiada ponadto funkcje diagnostyczne oraz funkcje automatycznego powrotu na benzynę w przypadku awarii, bądź wypalenia gazu w zbiorniku.

LISTWA WTRYSKIWACZY
Gaz LPG pochodzący z filtra zasila wtryskiwacze i dozowany w odpowiedni sposób wydobywa się z nich docierając do kolektora ssącego i silnika. Wtryskiwacze są sterowane z komputera ECU gazu. Na listwie mogą być zainstalowane 2, 3 lub 4 wtryskiwacze, co pozwala na pokrycie szerokiego pola możliwych zastosowań. Na listwie wtryskiwaczy pobierane są sygnały ciśnienia, temperatury gazu. Sterowanie wtryskiwaczami jest typu peak and hold. Maksymalne ciśnienie pracy wynosi 250 kPa.

Przełącznik - wskaźnik
Moduł sterowania elektronicznego posiada następujące funkcje:- dwie pozycje wyboru zasilania gaz/benzyna i wskazania rodzaju paliwa aktualnie używanego przy użyciu dwóch diód świetnych. Przełącznik jest ponadto wyposażony w sygnał akustyczny, który aktywuje się w następujących warunkach: powrót do zasilania benzyną z powodu niskiego ciśnienia, powrót do zasilania benzyną w celu dokonania diagnostyki.

Komentarze


autobeztajemnic.pl
Kultowe narzędzia cz.3
14.08.2014
USAG - włoska tradycja pod skrzydłami Stanley-a
Kultowe narzędzia cz. 2
13.06.2014
Sap-on: w USA to firma znana mechanikom prawie tak dobrze...
Kultowe narzędzia cz. 1
23.05.2014
Knipex - firma, która odkryła szczypce
Gorące nowości Nissens
14.08.2014
Oferta Nissens do najnowszych modeli - zdziwisz się jakich!
Rozrząd z niespodzianką!
04.07.2014
Czasem może wydawać ci się, że silnik ma łańcuch, ale pod...
Wymiana turbosprężarki 1.6 HDi
20.06.2014
Rewelacyjny film instruktażowy firmy Garrett. Czy w...
Eneos trafił do Polski
21.03.2014
W Japonii Eneos to olejowa marka numer 1.
W Polsce -...
Olej w przezroczystym aucie!
19.03.2014
W nowej kampanii reklamowej Shell...
Zainwestuj w stację do wymiany płynu!
04.02.2014
TRW ogłosiło promocje na stacje do wymiany płynu...
Wymieniasz akumulator w aucie ze start stop? Uważaj!
29.10.2013
Czy wiesz, że w wybranych samochodach z...
Czy chip niszczy DKZ?
17.06.2014
LuK ostrzega: amatorski chiptuning obniża żywotność...
Dupa ćwiara i nie tylko
22.05.2014
Jak się ma polskie słowo kluczowe
"Dupa ćwiara" do...
X