Portal dla mechaników samochodowych i sprzedawców części
Profi

Konfiguratory olejowe Hurtownie Katalogi części Programy warsztatowe
Nasz Katalog

WERSJE DRUKOWANE:
DOSTĘPNE W HURTOWNIACH.
ONLINE: KLIKNIJ PONIŻEJ.
Reklama
Stukanie tylnej belki w Mondeo
11.08.2014
Większość egzemplarzy Mondeo z lat 2000-2007 wymaga...
Wesołe zegary Laguny II
10.07.2014
Żyją swoim życiem
Po śladach do uszczelki
14.05.2014
Czarno na białym, a raczej zielono na szarym,
czyli...
Klasa A ze strzałą?
28.03.2014
Co się stało tej A klasie?
Reklama
LPG w Rapidzie
03.08.2013
Czeski film z montażu
BRC LPdi
18.06.2013
BRC dołącza do producentów systemów bezpośredniego...
LPdi do Kia i BMW
13.06.2013
Nowe propozycje Vialle
Jesteś tutaj: Start » Strefa Kierowcy » Warsztat » Oleje
Oleje do pompowtryskiwaczy
Oceń
Do silników z pompowtryskiwa-
czami przeznaczone są wyłącznie oleje spełniające normy VW505.01, VW506.01, VW507.00 lub Ford M2C917-A.


Silniki wyposażone w pompowtryskiwacze wymagają stosowania specjalnych olejów silnikowych. Lekceważenie zaleceń producentów samochodów prowadzi do przyspieszenia zużycia silników PD.

Nie tylko Volkswagen
Pompowtryskiwacze są bardzo popularne w silnikach samochodów ciężarowych. Do do silników aut osobowych na szeroką skalę wykorzystywała je grupa Volkswagena (Audi, Seat, Skoda i Volkswagen) ale nie tylko. Stosował je także Ford (który kupił licencję od VW).

Kluczowa jest norma
Dawniej oleje do silników z pompowtryskiwaczami miały dodatkowe oznaczenie („do pompowtryskiwaczy”, fur Pumpe-Duse itp.). Najważniejsze jednak jest oznaczenie normą. Wyróżniamy cztery podstawowe:

VW 505.01
(oleje do pompowtryskiwaczy bez LongLife, czyli bez wydłużonych przebiegów między wymianami),

VW506.01
(oleje do pompowtryskiwaczy z LongLife, czyli z wydłużonymi przebiegami między wymianami)

VW507.00
(oleje do pompowtryskiwaczy z LongLife z zamontowanymi/lub bez filtrami cząstek stałych DPF, spełniające wszystkie dotychczasowe normy VW dla silników diesla).

Ford M2C917-A.
Oleje do pompowtryskiwaczy z LongLife z zamontowanymi/lub bez filtrami cząstek stałych DPF, spełniające wszystkie dotychczasowe normy Forda dla silników diesla)

Do PD i nie tylko
Oleje spełniające normy VW505.01, VW506.01 oraz VW507.00 często spełniają także wyśrubowane normy innych producentów silników np.z układem commonrail czy z wtryskiem z pompą rotacyjną), nie dziwmy się zatem, że niektóre oleje mają wszechstronne zastosowanie.
Musimy jednak pamiętać, że układ nie działa w drugą stronę. Jeśli olej nadaje się do silnika CR, może, ale nie musi nadawać się do silnika PD!

UWAGA!
Do starszych silników bez filtra cząstek, serwisowanych w trybie zwykłym (nie long life) wystarczają oleje z normą 505.01.

Komentarze


autobeztajemnic.pl
Kultowe narzędzia cz.3
14.08.2014
USAG - włoska tradycja pod skrzydłami Stanley-a
Kultowe narzędzia cz. 2
13.06.2014
Sap-on: w USA to firma znana mechanikom prawie tak dobrze...
Kultowe narzędzia cz. 1
23.05.2014
Knipex - firma, która odkryła szczypce
Gorące nowości Nissens
14.08.2014
Oferta Nissens do najnowszych modeli - zdziwisz się jakich!
Rozrząd z niespodzianką!
04.07.2014
Czasem może wydawać ci się, że silnik ma łańcuch, ale pod...
Wymiana turbosprężarki 1.6 HDi
20.06.2014
Rewelacyjny film instruktażowy firmy Garrett. Czy w...
Eneos trafił do Polski
21.03.2014
W Japonii Eneos to olejowa marka numer 1.
W Polsce -...
Olej w przezroczystym aucie!
19.03.2014
W nowej kampanii reklamowej Shell...
Zainwestuj w stację do wymiany płynu!
04.02.2014
TRW ogłosiło promocje na stacje do wymiany płynu...
Wymieniasz akumulator w aucie ze start stop? Uważaj!
29.10.2013
Czy wiesz, że w wybranych samochodach z...
Czy chip niszczy DKZ?
17.06.2014
LuK ostrzega: amatorski chiptuning obniża żywotność...
Dupa ćwiara i nie tylko
22.05.2014
Jak się ma polskie słowo kluczowe
"Dupa ćwiara" do...
X