Portal dla mechaników samochodowych i sprzedawców części
Profi

Konfiguratory olejowe Hurtownie Katalogi części Programy warsztatowe
Nasz Katalog

WERSJE DRUKOWANE:
DOSTĘPNE W HURTOWNIACH.
ONLINE: KLIKNIJ PONIŻEJ.
Reklama
Stukanie tylnej belki w Mondeo
11.08.2014
Większość egzemplarzy Mondeo z lat 2000-2007 wymaga...
Wesołe zegary Laguny II
10.07.2014
Żyją swoim życiem
Po śladach do uszczelki
14.05.2014
Czarno na białym, a raczej zielono na szarym,
czyli...
Klasa A ze strzałą?
28.03.2014
Co się stało tej A klasie?
Reklama
LPG w Rapidzie
03.08.2013
Czeski film z montażu
BRC LPdi
18.06.2013
BRC dołącza do producentów systemów bezpośredniego...
LPdi do Kia i BMW
13.06.2013
Nowe propozycje Vialle
F1for3
Oceń

Delphi i Sbarro pracują nad nową jakością łączności w swoich samochodach. Owocem współpracy jest prototyp F1for3.

We współpracy z włoskim projektantem Franco Sbarro, specjalizująca się w integrowaniu systemów i elektroniki pojazdowej firma Delphi Automotive (NYSE: DLPH) opracowała interaktywną demonstrację systemów informacji i rozrywki w pojazdach, zapewniającą, niezawodną i szybką łączność.

Pojazd demonstracyjny Delphi Sbarro F1for3 (prezentacja podczas targów w Genewie w 2012 roku) to inspirowany Formułą 1, trzymiejscowy samochód sportowy, w którym użytkownik może w sposób rzeczywisty przetestować najnowocześniejsze możliwości technologii zapewniających informację i rozrywkę w samochodach. Sercem systemu jest możliwość przesyłania strumienia sygnału TV i danych internetowych do przenośnych urządzeń pasażerów, takich jak tablet PC czy smartfon. Centralna konsola z funkcją Black Panel umożliwia pasażerom sterowanie systemem informacji i rozrywki, systemem zapewnienia komfortu jazdy oraz systemami zapewniającymi wygodę przy użyciu dotykowych, wielofunkcyjnych paneli. Ponadto smukła konstrukcja linii dachowej umożliwia zintegrowanie systemów odbioru sygnału i systemów elektronicznych zapewniających łączność.

Najnowocześniejsze technologie
Zapewnienie łączności na drodze, nawet w obszarach, w których odbiór jest słaby, to problem, który Delphi stara się rozwiązać stosując nowoczesne i zaawansowane technologicznie systemy odbioru sygnału.
Łatwo jest zaprezentować przesyłanie strumienia danych w stojącym samochodzie, ale znacznie trudniej jest zapewnić nieprzerwaną łączność w trakcie podróży z prędkościami z jakimi poruszamy się na autostradach. Z tego właśnie względu Delphi oferuje zaawansowane technologicznie, wielosystemowe anteny i urządzenia do odbioru sygnału, które integrują odbiorniki radiowe, telewizyjne, odbiorniki GSM i GPS, usługi takie jak eCall i Car-2-Car, systemy monitorowania ciśnienia w oponach oraz systemy otwierania pojazdu bez użycia kluczyka.

4G
W pojeździe F1for3, firma Delphi dodała możliwość wykorzystania potencjału oferowanego przez standard 4G, w celu zademonstrowania bezproblemowego, szybkiego i bezpośredniego dostępu do Internetu dla pasażerów, będących użytkownikami urządzeń przenośnych. System odbioru sygnału w F1for3 jest elementem płaskiego modułu dachowego, który jest również korzystnym miejscem dla umieszczenia odbiorników czujników alarmu, kamery, routera WLAN i systemu zewnętrznego oświetlenia kabiny, oraz, który może zostać bezproblemowo zintegrowany z pojazdem.

Integracja z telefonem
Oprócz standardowego radia i nawigacji, ten nowoczesny system informacji i rozrywki w F1for3 integruje łączność internetową, poprzez wykorzystanie wbudowanego systemu łączności Delphi oraz telefonu komórkowego użytkownika, działającego jako modem do transferu danych. Taki system łączności i możliwości przesyłu danych pozwala na uzyskanie informacji takich jak np. dane pogodowe oraz dane dotyczące cen paliw i umieszczenie ich na mapach prezentowanych na ekranie nawigacji samochodowej.

Black panel
Zintegrowana, centralna konsola wykorzystuje opracowany przez Delphi ‘black-panel’ do zapewnienia elastycznego i niezawodnego sterowania systemami, które dodatkowo może zostać łatwo zrekonfigurowane dla różnych zastosowań. Pojemnościowy ekran dotykowy reaguje nawet na lekki dotyk palcem i pozwala użytkownikowi na sterowanie systemem informacji i rozrywki oraz ustawianie parametrów klimatu przy użyciu jednego urządzenia. Takie rozwiązanie upraszcza integrację i weryfikację systemów, redukuje ich ciężar i ilość miejsca potrzebnego do ich zainstalowania.


Komentarze


autobeztajemnic.pl
Kultowe narzędzia cz.3
14.08.2014
USAG - włoska tradycja pod skrzydłami Stanley-a
Kultowe narzędzia cz. 2
13.06.2014
Sap-on: w USA to firma znana mechanikom prawie tak dobrze...
Kultowe narzędzia cz. 1
23.05.2014
Knipex - firma, która odkryła szczypce
Gorące nowości Nissens
14.08.2014
Oferta Nissens do najnowszych modeli - zdziwisz się jakich!
Rozrząd z niespodzianką!
04.07.2014
Czasem może wydawać ci się, że silnik ma łańcuch, ale pod...
Wymiana turbosprężarki 1.6 HDi
20.06.2014
Rewelacyjny film instruktażowy firmy Garrett. Czy w...
Eneos trafił do Polski
21.03.2014
W Japonii Eneos to olejowa marka numer 1.
W Polsce -...
Olej w przezroczystym aucie!
19.03.2014
W nowej kampanii reklamowej Shell...
Zainwestuj w stację do wymiany płynu!
04.02.2014
TRW ogłosiło promocje na stacje do wymiany płynu...
Wymieniasz akumulator w aucie ze start stop? Uważaj!
29.10.2013
Czy wiesz, że w wybranych samochodach z...
Czy chip niszczy DKZ?
17.06.2014
LuK ostrzega: amatorski chiptuning obniża żywotność...
Dupa ćwiara i nie tylko
22.05.2014
Jak się ma polskie słowo kluczowe
"Dupa ćwiara" do...
X