Portal dla mechaników samochodowych i sprzedawców części
Profi

Konfiguratory olejowe Hurtownie Katalogi części Programy warsztatowe
Nasz Katalog

WERSJE DRUKOWANE:
DOSTĘPNE W HURTOWNIACH.
ONLINE: KLIKNIJ PONIŻEJ.
Reklama
Stukanie tylnej belki w Mondeo
11.08.2014
Większość egzemplarzy Mondeo z lat 2000-2007 wymaga...
Wesołe zegary Laguny II
10.07.2014
Żyją swoim życiem
Po śladach do uszczelki
14.05.2014
Czarno na białym, a raczej zielono na szarym,
czyli...
Klasa A ze strzałą?
28.03.2014
Co się stało tej A klasie?
Reklama
LPG w Rapidzie
03.08.2013
Czeski film z montażu
BRC LPdi
18.06.2013
BRC dołącza do producentów systemów bezpośredniego...
LPdi do Kia i BMW
13.06.2013
Nowe propozycje Vialle
Radarowa ochrona
Oceń

Podczas tegorocznych targów w Genewie na stanowisku Opla, zaprezentowano nowy model samochodu ZafiraTourerBiturbo, wyposażony, w opracowany przez Delphi, oparty na technologii radarowej, inteligentny tempomat (ACC), wraz z systemem unikania kolizji i minimalizowania jej skutków.

System ACC nieustannie monitoruje odległość od pojazdu jadącego z przodu i umożliwia automatyczne dostosowanie prędkości, utrzymując bezpieczną odległość od pojazdu jadącego z przodu. Jeśli kierowca nie zareaguje na ostrzeżenia, system automatycznie zacznie hamować tak, by uniknąć kolizji lub znacznie zminimalizować jej skutki.

Produkowany przez Delphi system unikania kolizji i minimalizacji jej skutków (CMS) jest już dostępny w kilku modelach samochodów Volvo; będzie także dostępny w nowym modelu V60. CMS to pierwszy na świecie system czujników wspierających kierowcę, który automatycznie aktywuje pełną siłę hamowania, tak by uniknąć kolizji z pieszymi i innymi pojazdami, lub aby znacznie zminimalizować jej skutki.

CMS aktywuje wiele systemów bezpieczeństwa, miedzy innymi działający w pełnym zakresie prędkości, inteligentny tempomat, system ostrzegania przed kolizją z pojazdem jadącym z przodu, wraz z w pełni autonomicznym systemem hamowania w razie niebezpieczeństwa zderzenia z pieszymi czy innymi pojazdami, system ostrzegania przed kolizją, system ostrzegania przed niekontrolowaną zmianą pasa ruchu oraz automatyczny system sterowania położeniem reflektorów przednich i system rozpoznawania znaków drogowych.
 
Volvo V60 jest również wyposażone w system czujników tylnych i bocznych Delphi oraz radar, który spełnia trzy funkcje: wykrywa obecność pojazdów w polu martwym, wspomaga kierowcę podczas zmiany pasa ruchu i ostrzega przed pojazdami nadjeżdżającymi z kierunków prostopadłych.

Komentarze


autobeztajemnic.pl
Kultowe narzędzia cz.3
14.08.2014
USAG - włoska tradycja pod skrzydłami Stanley-a
Kultowe narzędzia cz. 2
13.06.2014
Sap-on: w USA to firma znana mechanikom prawie tak dobrze...
Kultowe narzędzia cz. 1
23.05.2014
Knipex - firma, która odkryła szczypce
Gorące nowości Nissens
14.08.2014
Oferta Nissens do najnowszych modeli - zdziwisz się jakich!
Rozrząd z niespodzianką!
04.07.2014
Czasem może wydawać ci się, że silnik ma łańcuch, ale pod...
Wymiana turbosprężarki 1.6 HDi
20.06.2014
Rewelacyjny film instruktażowy firmy Garrett. Czy w...
Eneos trafił do Polski
21.03.2014
W Japonii Eneos to olejowa marka numer 1.
W Polsce -...
Olej w przezroczystym aucie!
19.03.2014
W nowej kampanii reklamowej Shell...
Zainwestuj w stację do wymiany płynu!
04.02.2014
TRW ogłosiło promocje na stacje do wymiany płynu...
Wymieniasz akumulator w aucie ze start stop? Uważaj!
29.10.2013
Czy wiesz, że w wybranych samochodach z...
Czy chip niszczy DKZ?
17.06.2014
LuK ostrzega: amatorski chiptuning obniża żywotność...
Dupa ćwiara i nie tylko
22.05.2014
Jak się ma polskie słowo kluczowe
"Dupa ćwiara" do...
X