Portal dla mechaników samochodowych i sprzedawców części
Profi

Konfiguratory olejowe Hurtownie Katalogi części Programy warsztatowe
Nasz Katalog

WERSJE DRUKOWANE:
DOSTĘPNE W HURTOWNIACH.
ONLINE: KLIKNIJ PONIŻEJ.
Reklama
Stukanie tylnej belki w Mondeo
11.08.2014
Większość egzemplarzy Mondeo z lat 2000-2007 wymaga...
Wesołe zegary Laguny II
10.07.2014
Żyją swoim życiem
Po śladach do uszczelki
14.05.2014
Czarno na białym, a raczej zielono na szarym,
czyli...
Klasa A ze strzałą?
28.03.2014
Co się stało tej A klasie?
Reklama
LPG w Rapidzie
03.08.2013
Czeski film z montażu
BRC LPdi
18.06.2013
BRC dołącza do producentów systemów bezpośredniego...
LPdi do Kia i BMW
13.06.2013
Nowe propozycje Vialle
DUNLOP: 125 LAT
Oceń

Tegoroczna, 125. rocznica powstania marki Dunlop, jest nie tylko okazją do przypomnienia tradycji firmy związanej ze sportami motorowymi i rozwojem tego jednego z wiodących producentów opon high  performance i ultra-high performance. To również czas sprzyjający myśleniu o przyszłości i planach na kolejne 125 lat.

Wynalazca opony pneumatycznej i wiodący globalny dostawca opon do sportów motorowych zmienił ostatnio częściowo kierunek swojego rozwoju. Marka skupia się na pracach mających na celu zwiększanie efektywności paliwowej oraz wykorzystanie alternatywnych źródeł energii, zarówno na torze wyścigowym, jak i na drodze.

Rozwój w tym kierunku będzie odbywał się bez kompromisów po stronie jakości i osiągów opon, które niezmiennie pozostają najważniejszym obszarem zainteresowania Dunlopa.
„Sport motorowy nie stał w miejscu przez ostatnie ponad sto lat i nie zatrzyma się także dziś. Nowe technologie motoryzacyjne, wykorzystywane na torach wyścigowych i na drogach będą ewoluowały. Wśród nich ważnym obecnie dla nas trendem są prace nad efektywnością paliwową oraz alternatywnymi źródłami energii. W miarę wzrostu ilości wyścigów, pojazdów zasilanych paliwami alternatywnymi i inicjatyw w tym zakresie, Dunlop zwiększa swoje zaangażowanie w innowacyjne technologie, które sprostają nowym standardom.

Obecnie obchodzimy nasze 125-lecie i już teraz patrzymy w przyszłość, planując kolejne 125 lat” – powiedział Jean-Felix Bazelin, dyrektor generalny Dunlop Motorsport. Dunlop od wielu lat rozwija technologie dla pojazdów hybrydowych, elektrycznych i zasilanych paliwami alternatywnymi. Obecnie dział motosportowy firmy dodatkowo wzmógł aktywność w tym obszarze, podejmując się roli dostawcy opon dla GreenGT H2 - pierwszego startującego w wyścigu Le Mans samochodu zasilanego ogniwami wodorowymi. Dunlop rozpoczyna tym samym specjalny program badawczo-rozwojowy dedykowany przyszłym generacjom pojazdów wyścigowych zasilanych energią elektryczną i wodorem.
 
„Istnieją trzy główne wyzwania, z którymi muszą poradzić sobie projektanci opon
do sportów motorowych. W przypadku takich pojazdów, jak GreenGT H2, musimy brać pod uwagę masę pojazdu, inną charakterystykę pracy silnika oraz poprawę efektywności paliwowej. Zmiana masy pojazdu oznacza wzrost sił przenoszonych przez ogumienie, a odmienna charakterystyka momentu obrotowego silnika wymaga od opon większej sztywności wzdłużnej. Natomiast poprawa wydajności paliwowej zostanie osiągnięta poprzez obniżenie oporu toczenia nowo projektowanych opon”
– wyjaśnił Sebastien Montet, menedżer ds. rozwoju i projektowania opon wyścigowych Dunlop Motorsport.
Auto GreenGT H2, które stanie do walki w 24-godzinnym wyścigu Le Mans.
 
w 2013 roku, jest pierwszym na świecie samochodem wyścigowym zasilanym wodorem z elektrycznym systemem przeniesienia napędu. Ogniwa wodorowe mają potencjał zastosowania w sporcie motorowym, a opony do takich pojazdów muszą być specjalnie zaprojektowane, aby maksymalizować przyczepność i wydajność energetyczną pojazdu.

Wprowadzenie opony drogowej na tory wyścigowe to kolejne przedsięwzięcie, którego nie bał się podjąć Dunlop. „W miarę rozwoju technologii oponiarskich, coraz częściej widzimy stosowanie rozwiązań z tradycyjnych opon w tych wyścigowych. Dzieje się tak, bo w rozwój takich opon wkładany jest często na tyle duży wysiłek badawczo-rozwojowy, że są one wystarczająco wysokiej jakości” – dodał Sanjay Khanna, dyrektor zarządzający marki Dunlop.

Wspierając ten kierunek rozwoju, Dunlop poinformował ostatnio o zawarciu umowy z Nissanem i jego zespołem Eco Racing Team w Hiszpanii. Umowa obejmuje dostawę opon BluResponse AA – nowych opon Dunlop klasy AA – do modeli Nissan Juke 1.5 dCi, Nissan Micra 1.2 DIG-S oraz dwóch modeli elektrycznych Nissan LEAF, które wezmą udział w organizowanych w Hiszpanii wyścigach Eco Series.
„W takich wyścigach, jak Eco Series, duże znaczenie ma efektywność paliwowa. Paliwo stanowi masę, która pogarsza osiągi. Jednocześnie im bardziej wydajny energetycznie pojazd, tym więcej może wykonać okrążeń bez oznaczającego stratę cennego czasu tankowania.

 Właśnie w tym aspekcie bardzo ważną rolę odgrywa Dunlop, dostarczając opony o optymalnym oporze toczenia, zrównoważonym z innymi parametrami. Zmniejszenie zapotrzebowania na paliwo pomaga osiągnąć zwycięstwo – to trudne wyzwanie, ale mamy za sobą 125 lat rozwoju wielu generacji technologii” – powiedział S. Khanna.

Po raz pierwszy w Europie Dunlop wprowadził 31 maja ubiegłego roku opony klasy AA – BluResponse AA. Oznaczenie AA na oponach świadczy o tym, że model osiąga najwyższą możliwą klasę w zakresie efektywności paliwowej i przyczepności na mokrej nawierzchni, zgodnie z europejską systemem etykietowania opon.

„Technologie oponiarskie ewoluują. Przez ostatnie 125 lat rozwijaliśmy się w oparciu o zmiany na rynku samochodów, a auta rozwijały się razem z nami. Wspólnie odgrywaliśmy kluczową rolę w osiąganiu nowych standardów i wyznaczaniu coraz wyższych oczekiwań. Będziemy kontynuować to podejście. Już w tej chwili sięgamy wysoko, uzyskując najwyższe oceny, a chcemy osiągnąć jeszcze więcej. Dlatego naszym hasłem jest: ‘osiągi bez kompromisów’” – dodał S. Khanna.

Dunlop, marka należąca do The Goodyear Tire & Rubber Company, jest jednym z wiodących w świecie producentów opon klasy high performance, odnoszącym ogromne sukcesy w dziedzinie sportów motorowych. Bogate doświadczenie firmy w dziedzinie wyścigów opiera się na ciągłym rozwoju innowacyjnych technologii projektowania i produkcji opon do codziennej jazdy. Idąc w ślad za nieustającym pragnieniem podnoszenia przyjemności z jazdy, Dunlop oferuje wszystkim typom motocyklistów i kierowców dynamikę oraz wytrzymałość, jakie daje się uzyskać tylko z najnowszych technologii oponiarskich.
Więcej informacji na temat Dunlopa można znaleźć na stronie www.dunlop.pl.

Komentarze


autobeztajemnic.pl
Kultowe narzędzia cz.3
14.08.2014
USAG - włoska tradycja pod skrzydłami Stanley-a
Kultowe narzędzia cz. 2
13.06.2014
Sap-on: w USA to firma znana mechanikom prawie tak dobrze...
Kultowe narzędzia cz. 1
23.05.2014
Knipex - firma, która odkryła szczypce
Gorące nowości Nissens
14.08.2014
Oferta Nissens do najnowszych modeli - zdziwisz się jakich!
Rozrząd z niespodzianką!
04.07.2014
Czasem może wydawać ci się, że silnik ma łańcuch, ale pod...
Wymiana turbosprężarki 1.6 HDi
20.06.2014
Rewelacyjny film instruktażowy firmy Garrett. Czy w...
Eneos trafił do Polski
21.03.2014
W Japonii Eneos to olejowa marka numer 1.
W Polsce -...
Olej w przezroczystym aucie!
19.03.2014
W nowej kampanii reklamowej Shell...
Zainwestuj w stację do wymiany płynu!
04.02.2014
TRW ogłosiło promocje na stacje do wymiany płynu...
Wymieniasz akumulator w aucie ze start stop? Uważaj!
29.10.2013
Czy wiesz, że w wybranych samochodach z...
Czy chip niszczy DKZ?
17.06.2014
LuK ostrzega: amatorski chiptuning obniża żywotność...
Dupa ćwiara i nie tylko
22.05.2014
Jak się ma polskie słowo kluczowe
"Dupa ćwiara" do...
X