Portal dla mechaników samochodowych i sprzedawców części
Profi

Konfiguratory olejowe Hurtownie Katalogi części Programy warsztatowe
Nasz Katalog

WERSJE DRUKOWANE:
DOSTĘPNE W HURTOWNIACH.
ONLINE: KLIKNIJ PONIŻEJ.
Reklama
Stukanie tylnej belki w Mondeo
11.08.2014
Większość egzemplarzy Mondeo z lat 2000-2007 wymaga...
Wesołe zegary Laguny II
10.07.2014
Żyją swoim życiem
Po śladach do uszczelki
14.05.2014
Czarno na białym, a raczej zielono na szarym,
czyli...
Klasa A ze strzałą?
28.03.2014
Co się stało tej A klasie?
Reklama
LPG w Rapidzie
03.08.2013
Czeski film z montażu
BRC LPdi
18.06.2013
BRC dołącza do producentów systemów bezpośredniego...
LPdi do Kia i BMW
13.06.2013
Nowe propozycje Vialle
Jesteś tutaj: Start » Strefa Kierowcy » Serwisy specjalne » TRW
TRW Cotec
Oceń
Klocki TRW Cotec wyróżnia innowacyjna warstwa na części ciernej. Mają ją praktycznie wszystkie obecnie produkowane klocki TRW. Warstwa Cotec zwiększa współczynnik tarcia klocka w okresie docierania.

Wszystkie klocki hamulcowe dopuszczone do sprzedaży w Europie muszą spełniać normę ECE R90. Norma ta określa szereg cech, w tym także długość drogi hamowania. Nie może być ona ani dłuższa ani... krótsza od długości drogi hamowania, którą gwarantują klocki oferowane na pierwszy montaż. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie aby pracować nad innymi parametrami klocków. TRW wzięło sobie za cel poprawę skuteczności hamowania w fazie docierania klocków. Tak powstały klocki TRW z warstwą COTEC. Obecnie wszystkie nowe klocki TRW są nią pokrywane.

Problem
Każdy nowy komplet klocków tuż po zamontowaniu do auta nie gwarantuje pełnej skuteczności hamowania. Musi się dotrzeć. Trwa to przez kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt cykli hamowania. Oznacza to, że kierowca auta, w którym zostały założone nowe klocki hamulcowe przez kilka godzin lub kilka dni będzie jeździł autem z osłabionym układem hamulcowym. Nic dziwnego, że większość producentów klocków ostrzega użytkownika auta o tym fakcie w ulotkach lub zawieszkach na lusterka.

Analiza
Specjaliści z TRW postanowili coś z tym zrobić. Kluczem do sukcesu okazało się opracowanie COTEC – specjalnej powłoki, która jest nanoszona na zewnętrzną powierzchnię cierną klocka. Powłoka ta zwiększa współczynnik tarcia i skraca drogę hamowania fabrycznie nowego, niedotartego klocka.
Rozwiązanie
Powłoka COTEC zużywa się po kilkunastu, czy kilkudziesięciu hamowaniach, ale w tym samym czasie klocek już się dociera do tarczy i zapewnia maksymalną wydajność hamowania bez powłoki COTEC.
TRW osiągnęło w ten sposób zamierzony cel: klocki TRW z powłoką COTEC przez pierwszych kilkanaście lub kilkadziesiąt hamowań tuż po montażu hamują prawie tak samo skutecznie jak klocki, które są już dotarte. To olbrzymia przewaga nad klockami bez powłoki COTEC.

W praktyce
Nasza redakcja miała okazję uczestniczyć w jednym z cyklicznych testów praktycznych prezentujących zalety klocków z powłoką COTEC. Producent przeprowadzał go na torze w Nurburgring z wykorzystaniem popularnych modeli samochodów. Tym razem były to Passaty B5 FL.
W obu autach zamontowano nowe komplety klocków. W granatowym - z powłoką COTEC. W srebrnym - bez powłoki, klocki tradycyjne. Przeprowadzano ok. 20 prób hamowania. W pierwszych pięciu hamowaniach Passat wyposażony w klocki z powłoką COTEC zatrzymywał się o ok. 3,5 m wcześniej niż Passat z klockami tradycyjnymi. W kolejnych próbach różnica malała, by pod koniec zniknąć całkowicie. Taka jest właśnie rola powłoki COTEC. Dzięki zwiększeniu współczynnika tarcia skraca drogę hamowania niedotartego klocka. Po dotarciu klocek z powłoką COTEC oraz klocek zwykły gwarantują identyczną długość drogi hamowania, co jest wymagane międzynarodową normą ECE R90.

Więcej na temat klocków hamulcowych TRW z warstwą COTEC
można dowiedzieć się na firmowej stronie internetowej TRW  
http://www.trwaftermarket.com
Znajduje się tam także film z testem przeprowadzonym w niezależnym ośrodku badawczym z widocznymi na powyższym zdjęciu czarnymi Seatami Leonami.

Komentarze
2017-04-02 20:40 przez: M@ro
Niestety powłoka COTEC ma swoje wady: o ile w okresie docierania, przy spokojnej jeździe, faktycznie działa skuteczniej niż zwykłe nowe klocki, to przy ostrzejszej (częste hamowanie z 80..120km/h) nowe TRW palą się niemiłosiernie (czuć z kilku metrów) i co gorsza -inaczej niż w zwykłych klockach- już po 3..4 hamowaniach hamulce słabną prawie o połowę. Całość uspokaja się po półgodzinnym postoju... Po dotarciu (przy dojazdach do pracy ok.tygodnia) wszystko jest OK. Ogólnie widać, że nie wszystko jeszcze dopracowano.
2017-05-04 22:54 przez: ABC
"to przy ostrzejszej (częste hamowanie z 80..120km/h) nowe TRW palą się niemiłosiernie" Po to właśnie masz zawieszkę na lusterko w pudełku z klockami, która informuje Cię że masz przez pierwsze minimum 200km operować delikatnie pedałem hamulca. Ale po co czytać instrukcje dołączone do głupich klocków... ;)


autobeztajemnic.pl
Kultowe narzędzia cz.3
14.08.2014
USAG - włoska tradycja pod skrzydłami Stanley-a
Kultowe narzędzia cz. 2
13.06.2014
Sap-on: w USA to firma znana mechanikom prawie tak dobrze...
Kultowe narzędzia cz. 1
23.05.2014
Knipex - firma, która odkryła szczypce
Gorące nowości Nissens
14.08.2014
Oferta Nissens do najnowszych modeli - zdziwisz się jakich!
Rozrząd z niespodzianką!
04.07.2014
Czasem może wydawać ci się, że silnik ma łańcuch, ale pod...
Wymiana turbosprężarki 1.6 HDi
20.06.2014
Rewelacyjny film instruktażowy firmy Garrett. Czy w...
Eneos trafił do Polski
21.03.2014
W Japonii Eneos to olejowa marka numer 1.
W Polsce -...
Olej w przezroczystym aucie!
19.03.2014
W nowej kampanii reklamowej Shell...
Zainwestuj w stację do wymiany płynu!
04.02.2014
TRW ogłosiło promocje na stacje do wymiany płynu...
Wymieniasz akumulator w aucie ze start stop? Uważaj!
29.10.2013
Czy wiesz, że w wybranych samochodach z...
Czy chip niszczy DKZ?
17.06.2014
LuK ostrzega: amatorski chiptuning obniża żywotność...
Dupa ćwiara i nie tylko
22.05.2014
Jak się ma polskie słowo kluczowe
"Dupa ćwiara" do...
X