Portal dla mechaników samochodowych i sprzedawców części
Profi

Konfiguratory olejowe Hurtownie Katalogi części Programy warsztatowe
Nasz Katalog

WERSJE DRUKOWANE:
DOSTĘPNE W HURTOWNIACH.
ONLINE: KLIKNIJ PONIŻEJ.
Reklama
Stukanie tylnej belki w Mondeo
11.08.2014
Większość egzemplarzy Mondeo z lat 2000-2007 wymaga...
Wesołe zegary Laguny II
10.07.2014
Żyją swoim życiem
Po śladach do uszczelki
14.05.2014
Czarno na białym, a raczej zielono na szarym,
czyli...
Klasa A ze strzałą?
28.03.2014
Co się stało tej A klasie?
Reklama
LPG w Rapidzie
03.08.2013
Czeski film z montażu
BRC LPdi
18.06.2013
BRC dołącza do producentów systemów bezpośredniego...
LPdi do Kia i BMW
13.06.2013
Nowe propozycje Vialle
Jesteś tutaj: Start » Strefa Kierowcy » Usterki
Wahacze Audi A4
Oceń

Oficjalnie wahaczy do Audi A4 nie da się regenerować. Ale niektórzy potrafią to zrobić. Jak się to robi i czy warto?

W Audi A4 na każde koło przypadają po cztery wahacze - dwa dolne i dwa górne. W większości przypadków okazuje się, że wymiana jednego wahacza nie ma sensu - zazwyczaj trzeba wymienić kilka. Producent zaleca okresową wymianę całego kompletu (na obu kołach). W przypadku zastosowania części oryginalnych wystarcza to na ok. 60-70 tys. km i kosztuje ponad 3 tys. zł. W praktyce mało który użytkownik pełnoletniej A4 decyduje się na taki wydatek.

Zamienniki
Ceny najtańszych kompletów zamienników rozpoczynają się już od ok. 600-700 zł. Zdecydowanie nie polecamy ich, ponieważ zazwyczaj wytrzymują tylko kilka miesięcy. Czasem, już po montażu kierowca odczuwa jakieś anomalie (kiepskie wyczucie drogi, hałas). Za komplet zamienników markowych płacimy zwykle od 1200-1700 zł i taką propozycję jak najbardziej można polecić.

Regeneracja
Niektóre firmy na własne ryzyko podejmują się regeneracji wahaczy do A4. Otwierają sworznie, wymieniają w nich elementy ruchome i uszczelniające, a następnie, ponownie składają na odpowiednich maszynach. Taka procedura wydaje się bardzo ryzykowna, ale ilość reklamacji jest stosunkowo niewielka, a jakość napraw i ceny – zadowalająca (połowa ceny dobrego zamiennika).

Akurat w tym przypadku każdy kierowca musi sam odpowiedzieć sobie na pytanie, czy rzemieślnicze modyfikacje są wystarczająco bezpieczne. Stanowisko producenta samochodu jest jasne - tego typu zabiegi są niezgodne z fabryczną instrukcją napraw.

Uwaga! Jeśli ktoś decyduje się na zakup zamienników wahaczy i ich wymianę, powinien pamiętać o trzech rzeczach:
W roku 1998 zawieszenie było modernizowane. Zmieniła się grubość sworzni, a zatem stare wahacze nie pasują. Trzeba je zawsze porównać przed zakupem.
Przed wykonaniem naprawy warto zakupić charakterystyczną, długą śrubę blokującą sworznie górnych wahaczy w zwrotnicy. Podczas demontażu zazwyczaj dochodzi do jej zniszczenia. Nawet jeśli ją wyjmiemy w całości - ze względu na korozję czy zmęczenie materiału należy zamontować nową, oryginalną o idealnie dobranych parametrach (wymiary, wytrzymałość).
Identyczny system zawieszenia znajdziemy nie tylko w Audi A4, ale też w Audi A6, Passacie B5 czy skodzie Superb I.
 

Komentarze
2014-11-17 16:58 przez: motomech
Oficjale stanowisko producenta jest takie że wymienić na nowe oryginalne ,a czemu producenci zapomnieli o kalamitkach ? jak ktoś nie wie, są to zaworki z kuleczką ,przez które wprowadza się świeży smar do sworzni, nie produkuje się już takich, znam mechaników którzy przerabiają miski sworzni na gwintowane, dzięki czemu mogą kasować luz ,przy zastosowaniu kalamitek i regularnym smarowaniu takie wahacze wytrzymują długie lata.
2015-01-09 17:04 przez: Maciej
Mam A4 ponad 6 lat zamierzam kupić już 3 komplet wahaczy i nikt mi nie powie że wahacze za 1500 zł są super ja kupuje wahacze marki MS i one wytrzymują około 40000 może 45000 km bez żadnego pukania stukania . oczywiście jeśli sie jeździ na 17" 18 " calowych felgach to żywotność KAŻDYCH wahaczy jest mała a nawet bardzo mała . osobiście po roku sprzedałem 17" i zostałem na zwykłych 15 bo przebiegi są lepsze a ja robie jakieś 25000 km rocznie . Wnioskójąc za 530 zł z alegro robota swoja i mam prawie dwa lata spokoju


autobeztajemnic.pl
Kultowe narzędzia cz.3
14.08.2014
USAG - włoska tradycja pod skrzydłami Stanley-a
Kultowe narzędzia cz. 2
13.06.2014
Sap-on: w USA to firma znana mechanikom prawie tak dobrze...
Kultowe narzędzia cz. 1
23.05.2014
Knipex - firma, która odkryła szczypce
Gorące nowości Nissens
14.08.2014
Oferta Nissens do najnowszych modeli - zdziwisz się jakich!
Rozrząd z niespodzianką!
04.07.2014
Czasem może wydawać ci się, że silnik ma łańcuch, ale pod...
Wymiana turbosprężarki 1.6 HDi
20.06.2014
Rewelacyjny film instruktażowy firmy Garrett. Czy w...
Eneos trafił do Polski
21.03.2014
W Japonii Eneos to olejowa marka numer 1.
W Polsce -...
Olej w przezroczystym aucie!
19.03.2014
W nowej kampanii reklamowej Shell...
Zainwestuj w stację do wymiany płynu!
04.02.2014
TRW ogłosiło promocje na stacje do wymiany płynu...
Wymieniasz akumulator w aucie ze start stop? Uważaj!
29.10.2013
Czy wiesz, że w wybranych samochodach z...
Czy chip niszczy DKZ?
17.06.2014
LuK ostrzega: amatorski chiptuning obniża żywotność...
Dupa ćwiara i nie tylko
22.05.2014
Jak się ma polskie słowo kluczowe
"Dupa ćwiara" do...
X