wyważanie kół hunter

Test drogowy Hunter

Każdy kierowca doskonale wie, że od czasu do czasu trzeba nieco zadbać o posiadany samochód poprzez przeprowadzanie w nim różnego rodzaju naprawa czy też konserwacji. Dotyczy to właściwie każdego aspektu samochodu, począwszy od jego zawieszania po silnik czy też hamulce. Jak się jednak okazuje, jeżdżąc samochodem, trzeba zadbać o naprawdę wiele różnego rodzaju szczegółów, takich jak wyważanie kół. W tym wypadku warto sięgnąć po jedną z najlepszych metod takiego wyważania, czyli po test drogowy hunter.

Dlaczego warto wyważać koła?

Odpowiednie wyważenie koła to właściwe rozłożenie jego masy wokoło osi obrotu. Jest to niezwykle ważne, ponieważ źle wyważone koło może nieść ze sobą nie tylko znaczne pogorszenie komfortu jazdy danym samochodem, lecz także może być źródłem poważnego niebezpieczeństwa.
Jakie mogą być powody złego wyważenia koła? Przede wszystkim warto tu wymienić wadę produkcyjną opony, czy też felgi, lecz także niepoprawne ułożenie się opony na feldze podczas jej zakładania. Co warto zauważyć, nawet niewidoczne gołym okiem różnice mogą mieć kolosalne znaczenie i nieść negatywne odczucia podczas jazdy.
Do czego konkretnie może prowadzić niewyważone koło? Przede wszystkim powstać może efekt drgania koła, co z pewnością przyczyni się do spadku komfortu jazdy takim autem. Opona może zużywać się z większym stopniu, a także spaść morzę przyczepność auta, co rzecz jasna stanowi spore niebezpieczeństwo.

Czym jest wyważanie kół z testem drogowym hunter?

Jak wygląda zwykłe wyważanie koła samochodowego? Z auta ściągane jest dane koło i zakładane na maszynę, która nazywana jest wyważarką. Maszyna wprawia koło w ruch obrotowy i sprawdza, jak wygląda rozłożenie jego masy. Zaznacza tym samym, w którym miejscu należy umieścić odważnik, aby zrównoważyć rozłożenie masy, a tym samym uzyskać dobrze wyważone koło. Niestety wadą takiego wyważania jest to, że koło normalnie pracuje w warunkach zupełnie odmiennych od tego, jakie są obecne na wyważarce. Prowadzi to często do tego, że teoretycznie dobrze wyważone koło zachowuje się naprawdę fatalnie na drodze. Właśnie tego typu problemy powodują, że o wiele lepszym pomysłem jest skorzystanie z wyważarki hunter. Jak to działa?
Podstawową różnicą pomiędzy zwykłą wyważarką a modelem hunter jest taka, że ta druga symuluje obciążenie, z którym mierzyć się musi koła podczas codziennej jazdy. Polega to na umieszczeniu specjalnej rolki dociskającej, która działa na oponę z siłą około 650 kilogramów, czyli mniej więcej z tą, która oddziałuje na oponę w jadącym samochodzie. Sprawia to, że wyważenie koła w ten sposób jest o wiele precyzyjniejsze. Jak zapewnia producent, hunter jest w stanie wyważyć koło nawet z dokładnością pół grama. Mało tego, wyważarka tego typu wyposażona jest w specjalny laser, który po analizie komputerowej jest w stanie wskazać, w którym miejscu powinien zostać umieszczony specjalny odważnik.

Czy warto korzystać z takiej wyważarki?

Jak można się domyślać, wyważarka tego typu jest nieco droższa niż skorzystanie z usług tej zwyklej. Mimo to warto się na to zdecydować, ponieważ pozwoli to znacznie poprawić komfort i bezpieczeństwo jazdy autem.

Wyważanie kół z testem drogowym Hunter oferuje https://autoservice-grabowiecki.pl/hunter-wywazanie-kol-z-testem-drogowym-road-force/ warsztat samochodowy w Warszawie https://autoservice-grabowiecki.pl/ .

Poza bezpośrednimi skutkami wojny, w 2022 roku rynek motoryzacyjny w Polsce może być pod wpływem wielu czynników, między innymi rosnącej inflacji, problemów podażowych czy zmian podatkowych. Ponadto branże czekają znaczne podwyżki cen samochodów i stabilizacja sprzedaży, pojawienie się nowych produktów na rynku finansowania pojazdów i spadek udziału klasycznego leasingu, a także wzrost rynku elektryków.

Wciąż utrzymują się także problemy w dostawie mikroprocesorów, dostępności magnezu, czy też zaburzeń w łańcuchu dostaw, które w ubiegłych latach przyczyniły się do utrudnień w dostępności aut.

Podwyżki cen spowodowane są przede wszystkim ograniczeniami w produkcji samochodów na całym świecie – efekt będzie jeszcze większy po zamknięciu fabryk zlokalizowanych na terenie Rosji. W Europie dodatkowym czynnikiem stymulującym wzrost cen są zaostrzające się normy emisyjne nałożone przez UE, jak również wymogi dotyczące obowiązkowego wyposażenia pojazdów w automatyczne systemy bezpieczeństwa.

Główny Urząd Statystyczny podaje, że w 2020 roku w Polsce zarejestrowanych było niecałe 33 mln pojazdów samochodowych i ciągników, a także prawie 1,7 mln motocykli. To przyrost o niecały milion w przypadku pojazdów samochodowych i ciągników oraz o ponad 80 tys. motocykli w porównaniu z 2019 r.

Analiza rynku motoryzacyjnego, wykazała, że liczba zarejestrowanych samochodów osobowych wzrosła z 24,4 mln w 2019 r. do ponad 25,1 mln w 2020 r.

Co – oprócz aspektu wysokich kwalifikacji i dostępności pracowników - czyni Polskę wyjątkową dla branży motoryzacyjnej?

  • Dostępność Transportowa – Zrealizowane (3 249 km) oraz planowane (4 400 km) w najbliższych latach inwestycje w rozwój autostrad i dróg ekspresowych przełożą się wkrótce na 5. pozycję Polski w Europie pod względem długości sieci dróg najwyższej kategorii (wyprzedzając Wielką Brytanię). Także znaczące inwestycje w rozwój terminali portowych, szczególnie kontenerowych - pozwoliło na pozyskanie przez polskie porty regularnych połączeń obsługiwanych przez największe statki z Azją i resztą Europy. De facto, polskie porty stają się bramą dla transportu morskiego dla krajów regionu.
  • Możliwości Kooperacyjne – Obecność ponad 660 firm poddostawczych z certyfikatem IATF 16949:2016, jak również cztery fabryki pojazdów samochodowych (2 x VW Pojazdy Użytkowe, FCA oraz Grupa PSA z fabryką Opla), 6 fabryk autobusów (Solaris, MAN, Scania, Volvo, Autosan, URSUS/AMZ) oraz jedna fabryka pojazdów ciężarowych MAN stanowią o szansach współuczestniczenia w tworzeniu wartości dodanej tego sektora. Specjalnością Polski jest produkcja silników samochodowych czego przykładem są fabryki Volkswagena, Toyoty (dwa zakłady), FCA, Opla oraz obecnie budowany zakład Daimlera. Nie bez znaczenia pozostaje również geograficzna bliskość  pozostałych krajów regionu Europy Centralnej o rozwiniętym sektorze motoryzacyjnym,
  • E-Mobilność – Oficjalnym priorytetem dla kraju jest rozwój elektromobilności. Specjalne programy ulg oraz dofinansowania dla producentów (program E-bus), jak również wspierające rozwój infrastruktury na rzecz e-mobilności stworzą dodatkowe szanse biznesowe. Szacowana łączna wartość programów związanych z tym zagadnieniem może wynieść w okresie najbliższych dziesięciu lat nawet 19,4 mld PLN.
  • Efektywność Finansowa – Atrakcyjny system zachęt inwestycyjnych obejmujący bezpośrednie wsparcie gotówkowe oraz zwolnienia podatkowe to jeden z elementów mających wpływ na wyniki finansowe. Niemniej ważna jest także organizacja pracy oraz pozostałe koszty operacyjne, które w Polsce pozostają na konkurencyjnym poziomie. Przykładowo, w zakresie obciążeń z tytułu ubezpieczeń społecznych procentowa wielkość narzutu na wynagrodzenia brutto płatna przez pracodawcę osiąga w Polsce drugi najniższy poziom wśród krajów regionu.
  • Działalność B+R – Dojrzały ekosystem współpracy z uczelniami oraz wysoka jakość kształcenia stwarzają solidne podwaliny pod rozwój działalności badawczo-rozwojowej. Centra B+R takich firm jak ZF TRW, Delphi, Wabco, Faurecia, Nexteer, Tenneco, Eaton, Valeo, Mahle, GKN Driveline są tego dobrym przykładem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *