Portal dla mechaników samochodowych i sprzedawców części
Profi

Konfiguratory olejowe Hurtownie Katalogi części Programy warsztatowe
Nasz Katalog

WERSJE DRUKOWANE:
DOSTĘPNE W HURTOWNIACH.
ONLINE: KLIKNIJ PONIŻEJ.
Reklama
Stukanie tylnej belki w Mondeo
11.08.2014
Większość egzemplarzy Mondeo z lat 2000-2007 wymaga...
Wesołe zegary Laguny II
10.07.2014
Żyją swoim życiem
Po śladach do uszczelki
14.05.2014
Czarno na białym, a raczej zielono na szarym,
czyli...
Klasa A ze strzałą?
28.03.2014
Co się stało tej A klasie?
Reklama
LPG w Rapidzie
03.08.2013
Czeski film z montażu
BRC LPdi
18.06.2013
BRC dołącza do producentów systemów bezpośredniego...
LPdi do Kia i BMW
13.06.2013
Nowe propozycje Vialle
Jesteś tutaj: Start » Strefa Kierowcy » Warsztat » Części
Nietypowe części do Smarta
Oceń

Nie tylko sam Smart jest oryginalny. Niektóre części do niego również. Zobacz jak wyglądają sprzęgło i sworznie!



Temat dotyczy pierwszej generacji modelu, produkowanej w latach 1998-2007.

Nietypowych elementów w tym samochodzie jest wiele. Pierwszym przykładem jest sprzęgło.


To koło zamachowe, tarcza sprzęgła i docisk zintegrowane w jeden, nierozbieralny moduł. Oddzielnie dokupuje się tylko łożysko oporowe. Górna zębatka współpracuje z rozrusznikiem. Dolna - z czujnikiem położenia wału. Ważne zatem aby pamiętać, że cały moduł pasuje tylko w jednym położeniu.


Widok z góry na sprzęgło. Jeśli ktoś zastanawia się jak się go przykręca, rozwiewamy wątpliwości.


Na zdjęciu zdemontowany silnik. Skrzynia biegów i sprzęgło zostały odkręcone. Widać natomiast "przejściówkę" przykręconą do wału w kształcie odpowiadającym wgłębieniu na sprzęgle. W przejściówce widać trzy otwory. Przez nie przekłada się śruby mocujące sprzęgło. Jak je tam wsadzić? To proste - od tyłu w obudowie sprzęgła jest zaślepka i małe okienko "inspekcyjne". Zaślepkę widać mniej więcej na "godzinie siódmej".

A teraz coś z innej beczki - zawieszenie przednie.


Auto miało zdjęty zderzak przedni, więc widać wyraźnie konstrukcję. Niby nic specjalnego - układ McPherson. Ale jedna rzecz zwraca uwagę - końcówka drążka kierowniczego ma wymienny sworzeń (1), który jest identyczny jak sworzeń wahacza (2).

Oto zbliżenie na końcówkę drążka:


Po wymianie sworznia nie trzeba regulować zbieżności. Wystarczy odkręcić dwie górne śruby oraz dolną nakrętkę.

A tu - zbliżenie na dolny sworzeń wahacza:


Ten sam sworzeń, choć pełni inną funkcję.

A to już sam sworzeń:




Tekst, zdjęcia: Mechanik, dzięki uprzejmości smartwarszawa.pl

Komentarze


autobeztajemnic.pl
Kultowe narzędzia cz.3
14.08.2014
USAG - włoska tradycja pod skrzydłami Stanley-a
Kultowe narzędzia cz. 2
13.06.2014
Sap-on: w USA to firma znana mechanikom prawie tak dobrze...
Kultowe narzędzia cz. 1
23.05.2014
Knipex - firma, która odkryła szczypce
Gorące nowości Nissens
14.08.2014
Oferta Nissens do najnowszych modeli - zdziwisz się jakich!
Rozrząd z niespodzianką!
04.07.2014
Czasem może wydawać ci się, że silnik ma łańcuch, ale pod...
Wymiana turbosprężarki 1.6 HDi
20.06.2014
Rewelacyjny film instruktażowy firmy Garrett. Czy w...
Eneos trafił do Polski
21.03.2014
W Japonii Eneos to olejowa marka numer 1.
W Polsce -...
Olej w przezroczystym aucie!
19.03.2014
W nowej kampanii reklamowej Shell...
Zainwestuj w stację do wymiany płynu!
04.02.2014
TRW ogłosiło promocje na stacje do wymiany płynu...
Wymieniasz akumulator w aucie ze start stop? Uważaj!
29.10.2013
Czy wiesz, że w wybranych samochodach z...
Czy chip niszczy DKZ?
17.06.2014
LuK ostrzega: amatorski chiptuning obniża żywotność...
Dupa ćwiara i nie tylko
22.05.2014
Jak się ma polskie słowo kluczowe
"Dupa ćwiara" do...
X